BLIR MAN ALDRI FORNØYD MED SEG SELV?

Noe jeg gjør hver dag er faktisk å lese tidligere innlegg jeg har skrevet, siden det kommer opp på Facebook hva jeg la ut samme dagen tidligere år. I det siste har det vært mange innlegg fra ett år tilbake, for da blogget jeg jo ganske mye siden jeg nettopp hadde startet å blogge igjen og hadde mye på hjertet. Når jeg ser tilbake på de innleggene er jeg faktisk veldig fornøyd med de fleste av de, og syns jeg skrev ganske bra. Og jeg kan ikke la være med å sammenligne med bloggingen min nå. Skriver jeg dårligere nå, eller er det bare vanskeligere å se det selv? 

Jeg husker jeg tenkte det samme for ett år siden også, da leste jeg en del innlegg fra noen år tilbake, og syns jeg hadde så mange gode innlegg. Jeg tenkte ikke på den tiden at jeg skrev så bra, siden jeg nettopp hadde startet igjen og kanskje var litt ute av trening. Det har fått meg til å tenke at jeg kanskje bare ikke blir fornøyd? Dette har egentlig ingenting å gjøre med selvtilliten min, for den er god den, men kanskje det er bare det at jeg blir litt blind på eget arbeid? Jeg vet jo at bloggingen ikke er like god som den var for ett år siden, for jeg bruker langt ifra like lang tid på den, men det vet jeg at jeg må forbedre. 

Jeg skriver ikke dette innlegget fordi jeg mener jeg skriver kjempebra, eller for å få fine kommentarer fra dere, men det er rett og slett bare noe jeg har tenkt litt på i det siste. For jeg får mange fine kommentarer fra dere, og det setter jeg større pris på enn dere vet, men det er liksom noe med å ta det til seg. Og dette tror jeg gjelder alle. Det er mye snakk om at man skal være fornøyd med kroppen sin, og det er veldig viktig, men jeg syns også det er viktig å være fornøyd med arbeidet man gjør. Ikke på den måten at du ikke trenger å gjøre noe mer, for det er viktig å fortsette å arbeide hardt, men en klapp på sin egen skulder må man huske på en gang i blant. 

Jeg vet ikke om dette innlegget ga mye mening for dere i det hele tatt, men poenget er at man må jobbe hardt, men også huske å gi seg selv et klapp på skuldra og ikke ha skyhøye forventninger til seg selv! 

8 kommentarer
    1. Å være fornøyd med arbeidet man gjør er noe av det viktigste. Jeg skjønner deg veldig godt! Men må bare si at du skriver utrolig godt, og har en fantastisk fin blogg. Stå på videre!

    2. Jeg liker veldig godt måten du skriver på og ikke minst de bildene du også alltid deler. Jeg har fulgt bloggen din lenge nå og med god grunn! Jeg har også tenkt disse tankene flere ganger, da det ikke alltid er lett å være like positiv om seg selv hele tiden. Men, jeg håper virkelig du finner inspirasjon til de fine innleggene du deler! KLEM og god mandag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg