hits

KJRE KUNDER...

  • 26.09.2017 kl. 21:20

Jeg har n jobbet i butikk i nesten fem r (og litt i kiosk fr det), og p den tiden har jeg ftt endel erfaringer med kunder, bde gode og drlige. Dette innlegget er ment litt for hjelpe kunder litt bedre med forst hvordan det er jobbe i butikk. Ta det med en liten klype salt. 

KJRE KUNDER...

... Kommer du inn rett fr stengetid regner jeg med at det er fordi du trenger noe spesifikt, og da vil jeg gjerne hjelpe deg med finne det fortest mulig. Hvis du bare vil kikke litt rundt m du gjerne heller komme tilbake dagen etter, og ikke nr vi holder p stenge.

... Bare fordi jeg er ung betyr ikke det at jeg ikke kan noe, s gi meg en sjanse fr du sier at du vil snakke med noen eldre. 

... Ikke bli sur p meg fordi noe er utsolgt, det er ikke min feil at det er en populr vare. 

... "Unnskyld, jobber du her?" Helt greit at du spr om dette nr jeg str ute i butikken, men om jeg str bak kassen er det vel ganske tydelig at jeg jobber der? 

.... Er prislappen borte betyr det ikke at varen er gratis, du m betale for den uansett.

... Bare fordi jeg jobber i butikk betyr ikke det at jeg er mindre verdt enn deg og at du kan kjefte og si hva du vil til meg. 

... Det er faktisk ikke lett for oss gjette hvilken strrelse du bruker, s vennligst ikke sett oss i den situasjonen. Du har p deg klr fra fr av, de har en strrelse, la oss ta det derfra heller.

... Ikke spr om jeg kan sl inn varene fortere fordi du har drlig tid. Jeg gjr det s fort jeg kan uansett, og hvis du har s drlig tid som du sier br du vel heller la vre handle? 

... Det er ikke jeg som bestemmer prisene, s ikke bli sur p meg for at en vare har gtt opp i pris eller bare koster litt mer enn du vil betale for den. 

Ellers er heldigvis de fleste kundene veldig greie og hyggelige snakke med/hjelpe ♥

Noen andre her som ogs jobber i butikk og kjenner igjen noen av situasjonene ovenfor? 

 

12 Kommentarer

Marie-Madelen Bekken

26.09.2017 kl. 21:41
Har bde jobbet i butikk og med generelt salg (oppskende) og du finner s ekstremt mange som er frekke og nedlatende. Det er ikke greit oppfre seg drlig og om man kommer i en situasjon hvor kunden oppfrer seg urimelig, er det bare si ifra :D

Malin H

26.09.2017 kl. 21:43
Marie: Ja, det er grenser til hvor mye vi skal tle alts, hehe!

Marie-Madelen Bekken

26.09.2017 kl. 21:43
Ja, vi er jo mennesker vi ogs haha

Sandra

26.09.2017 kl. 22:17
Skjnner utrolig godt hva du mener!! Jobbet p bensinstasjon i 2 r og fikk daglig klager om hvor dyrt ting var, hvor ung og blond jeg var,og opplevde stadig at folk kom inn dra to minutter fr stengetid og skulle storhandle

Malin H

27.09.2017 kl. 10:29
Sandra: Jepp, typisk det...

Ingrid Elise

26.09.2017 kl. 22:45
Haha, tell me about it! Har jobbet i bde skobutikk og hobbybutikk og ftt skylden for at det er skade p varene. Ja, jeg kan ta i mot beskjeden om reklamasjon og fre den videre til de som kan gjre noe med det - men det er verken jeg som har laget varen eller delagt den, s hvorfor st kjefte?

Malin H

27.09.2017 kl. 10:29
Ingrid Elise: Haha jepp, klassiker...

livetmitt93

27.09.2017 kl. 10:26
sette slike hendelser nr jeg har vrt og handlet ja:)

Berit Hatlestad

27.09.2017 kl. 14:21
Ja, slik kan det vere! Ta ein prat med morfaren din, Malin. D fr du hyre mange utruleg historier!

Malin H

27.09.2017 kl. 21:42
Berit Hatlestad: Hehe, ja!

Lotte

27.09.2017 kl. 14:40
Er s enig! Hadde en kunde for et par uker siden som fulgte etter en av kollegaene mine inn p do, fordi hun ville ha hjelp av henne fordi vi to andre som stod klar for hjelpe var "for unge"..

Malin H

27.09.2017 kl. 21:42
Lotte: Haha, galskap!!

Skriv en ny kommentar

Malin H

Hei! Navnet mitt er Malin Hatlestad og jeg er en 23 r gammel jente fra lesund. P bloggen min fr dere lese om mitt liv som handler mye om mote og trening, og ellers hva jeg har p hjertet.

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no