RESPEKTLØSHET PÅ FESTIVALER

Jeg har jo vært på noen festivaler nå, og spesielt på den årlige festivalen i byen, Jugendfest, er det noe som forbauser meg like mye hvert år, nemlig hvor respektløse folk kan være. Som noen av dere kanskje vet drikker jeg ikke alkohol, så det kan hende at jeg er litt mer oppmerksom enn de som kanskje har drukket, men dette er iallefall hvordan jeg opplever mye av det. Jeg har hatt en veldig fin helg på festival, men dette er noen irritasjoner jeg har etter festivalen. 

For det første, dette er en festival som man betaler over 1000kr for. Hvert år er det en drøss av bra artister som opptrer og alt ligger til rette for en veldig bra opplevelse. Det jeg da ikke skjønner er hvorfor mange velger å drikke seg helt hensynsløse? Om du kun er der for å være så dritings at du sliter med å gå, foreslår jeg at du heller bare drar på byen. Av den enkle grunn at det ødelegger faktisk for veldig mange. Det er helt greit å drikke alkohol altså, men når det er så ille at du ikke kan ta vare på deg selv da er det bedre å la være. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Et tilfeldig bilde fra denne helga av meg og min fine venninne ♥

En annen ting er at det er så innmari mange som blir respektløse uansett hvor mye eller lite alkohol de har drukket. Du føler deg sikkert veldig tøff der du går med guttegjengen din, men om du tror det er tøft å gå rundt og ta på random jenter så tar du innmari feil. Vet ikke om du prøver å sjekke de opp eller du bare gjør det for gøy, men det funker uansett ikke. Det er MYE klapsing på rumpa, og jeg har en venninne som opplevde at det kom en random gutt bakfra og tok rundt henne og bare GRABBET puppene hennes. Altså, hva i alle dager? Er det så vanskelig å bare ha litt respekt for folk?

Alt jeg ber om er at folk kan klare å oppføre seg litt bedre, slik at det blir en bedre opplevelse for alle. Jeg er så glad i konserter og drar på festival for å høre god musikk og ha det bra med vennene mine. Det håper jeg andre også er? 

15 kommentarer
    1. Åh, jeg kjenner irritasjonen i meg også når jeg leser! Helt enig når det faktisk er så mye penger, så drikker dem så mye at dem ikke husker noe.. Skjønner ikke det? En ting er en øl eller to, men det er som du sier.. Utrolig hvor frekke folk kan være!! Godt du ellers koste deg 😀 Koselig bilde!

    2. Nydeleg bilde av dokke to finingane! Har høyrt fleire seie det same som deg Malin! Veldig fornuftig skrive! ❤️

    3. Jeg blir også utrolig irritert over, deg og dine trangsynte medfølgere. Jeg har vel sett minst 500 konserter på 20 år + og har for lenge siden akseptert at noen drikker, noen drikker ikke og noen blir for fulle. De som blir for fulle er jo naturligvis de som drikker alkohol og noen ganger kan det gå galt. Jeg irriterer meg egentlig mest over at noen tror de kan komme til konserter og så bare få stå langt fremme uten at folk skal forbi og bryter seg vei. De fleste betaler for billettene og for mange voksne mennesker er det å gå til konsert litt som å gå ut på byen. Det betyr middag pluss drikke og så kommer de tidlig og drikker mere. Mitt råd er å la alle sammen være seg selv og hvis du plages, så finn ut av hvor du skal stå for å unngå å ha for mange fulle mennesker rundt deg og finn ut av hvilke konserter hvor det færre fulle mennesker til. Festivaler, mest poppet og sånne topp40 events er jo magnet for fulle mennesker. Ser du fx tori Amos, Ryan Adams, Bob Dylan osv osv så er dette ikke noe problem.
      Vil du tete deg selv så se gunsn roses og noe heavy metal da får du fulle menn som går berserk.
      Hva med Britney og Biener så kan du stå å hyle løs med edru teenager piger?

    4. Ja men det er jo noe dere små jenter vil erfare om 20 år hvis dere er så interesserte i musikk som dere gjerne vil indtryk for. Her er erfaringsgrundlagets ikke-eksisterende. Ta nå til noen konserter hvor folk kommer til konserten for å se og høre musikk, så slipper dere for mange fyllerikker. Gramsing på bryst/rompe er heller ikke vanlig. Jeg vil tro at dere er langt mere udsatte ude på byen og en festival kan jo aldri brukes i forhold til en konsert. De fleste som tar på festival tar ikke dit for å høre musikk og eller ikke drikke alkohol. Et annet råd er jo å drikke litt så irriterer man seg mye mindre! Ingen grunn til å være så sort hvite bordeline å sitte her på nettet å klage over et par fulle menn. Man står heller ikke fremst til heavy musikk og ber folk om ikke røre eller skubbe en – da går man lenger bak så man får litt mere plass. Dette Vet de som har gått til mere enn ti konserter i sit liv(og Nei vg lista konsertene heller ikke med her;-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg