A LIFE WITH NO REGRETS?

Har du noen gang gjort noe du virkelig har angret på i ettertid? Det har jeg, mange ganger. Jeg husker spesielt at da jeg var yngre kunne jeg bruke så mye tid og energi på å angre på noe jeg hadde sagt eller gjort, uten at det var noe stort. Men etter hvert som jeg har blitt eldre har jeg skjønt hvor bortkasta det er å bruke tid på å angre! Det er allerede gjort og det er ikke noe du kan gjøre med det, så hvorfor bruke tid på å angre på det, når du heller kan glemme det og komme deg videre?

 

Jeg er en stor “believer” av ordtaket “alt skjer for en grunn”, og selv om jeg har opplevd ting som jeg helst skulle vært foruten der og da, så har jo det vært med på å forme den jeg er i dag og hvor jeg er i livet. For noen år siden var jeg veldig langt nede (ikke sånn veldig alvorlig altså, men jeg hadde det ikke bra). Jeg hadde vært veldig usikker på meg selv og naiv, men etter den perioden ble jeg så mye sterkere og sikker på meg selv, og den dag i dag er jeg glad for at det skjedde. Hadde ikke enkelte hendelser skjedd hadde jeg nok ikke flyttet til New York, og jeg hadde nok ikke møtt Matias. 

Så selv om jeg angret på noen ting på den tiden, hadde jeg ikke vært der jeg er i dag om det ikke hadde skjedd. Så det er nok en mening i alt, og det vil jeg dere skal prøve å huske også neste gang det skjer noe dumt eller dere gjør noe dere angrer på. Så lenge det ikke er noe kriminelt eller i den duren, hehe. 

// Have you ever done something you really regretted afterwards? I have, many times. I remember especially when I was younger I could spend so much time regretting something I did or said, without it being anything big. But as I’ve grown older, I’ve realised that it’s such a waste of time and energy on regretting stuff! It’s already done and you can’t do anything about it, so why spend time regretting it when you can forget it and move on? I’m a big believer in the saying “everything happens for a reason”, and even though I’ve experienced stuff that were not fun there and then, it’s a part of what shaped me into the person I am today and where I am in life. I think there’s a meaning with everything, and I want you guys to try and remember that the next time something stupid happens or you do something you regret. As long as it’s not criminal or anything like that, haha. 

7 kommentarer
    1. Helt sant det der! Jeg er ikke så happy for at jeg gikk på den videregående skolen jeg gikk på de to første årene, men det var der jeg traff Erling – og jeg klarer ikke å tro at jeg hadde møtt han om jeg ikke hadde startet på den skolen!

    2. Kan ikke si meg mer enig! Jeg hadde en skikkelig angreperiode før jeg innså at det ikke kom noe godt ut av det. Siden den gang har jeg brukt minimalt med tid på å tenke på ting som har skjedd, og mer på hvordan forbedre situasjonen. Hvis man har gjort noe veldig dumt kan man godt skamme seg i noen dager, det trengs litt. Men angring er bare tull!

    3. Så sant det du skriver! Jeg bruker ofte mye unødvendig tid til å tenke “hva om jeg heller hadde gjort sånn eller sånn”, men det er jo bare bortkastet tid.. Gjort er gjort!

    4. Vi bør absolutt sjå framover i staden for å ergre oss over ting som allereie er sagt og gjort!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg