VOKSNE KAN VÆRE DE VERSTE

Jeg blir stadig forbauset over hva folk får seg til å skrive på nettet. Jeg kan ikke lese kommentarer på nettaviser lenger fordi det er så mye dritt og hat som blir skrevet der. Det verste med det? De aller fleste er voksne folk!! Som barn lærte jo vi mye om mobbing blant barn, men etter hvert som jeg har vokst opp har jeg sett at det er faktisk minst like ille hos enkelte voksne. 

Ikke bare er det kommentarer på nettaviser, men der er massevis av forum med tråder laget for å rakke ned på enkeltfolk. Hallo kvinneguiden? Det er jo ikke akkurat ukjent at medlemmer på det forumet er veldig glad i å bruke tiden sin på å rakke ned på toppbloggere. Jeg skjønner ikke hva som er så gøy? Hva får dere til å ville bruke så mye tid på å hate på andre? Det er SÅ mye annet man kan gjøre istedenfor. Jeg bare klarer ikke å forstå hvorfor folk GIDDER å kommentere så mye negativt på ting som skjer i verden. Jeg kan se artikler om de fineste tingene som har skjedd, og likevel er det folk som klarer å dra noe negativt ut av det og bare MÅ kommentere det. 

Jeg husker da jeg var yngre så ble jeg så forundret over barn som mobbet, fordi jeg skjønte ikke hvordan de kunne gjøre sånne fæle ting mot andre mennesker. (Jeg blir forsåvidt fortsatt forundret over dette) Men nå når jeg ser hvordan voksne folk også oppfører seg, så er det kanskje ikke så rart barna gjør det. Misforstå meg rett, jeg sier ikke at alle barn som mobber har foreldre som gjør det, men jeg ser SÅ mange foreldre på nettet som stadig gjør det. Og hvorfor skal ikke barna da gjøre det samme? Jeg ser jo mye av det bare i byen jeg bor i, hvor lite forskjell det kan være på barn og voksne når det gjelder dette. 

Jeg bare skjønner det ikke. Det er IKKE greit! Vær så snill, bruk tiden på noe annet. Vær positiv, kommenter gjerne fine ting om du vil bruke så mye tid foran skjermen, eller ikke si noe i det hele tatt om du ikke har noe fint å si. 

Så enkelt er det. 

13 kommentarer

Siste innlegg