SJØMANNSKIRKEN I NEW YORK

New York tid: 12:46.

I går tok vi endelig turen innom Sjømannskirken i New York! Det er noe vi har hatt lyst til lenge, men så har det ikke blitt. Vi så på Facebook at det skulle være studentgrøt og saft der i går, så da måtte vi bare dra. Det var utrolig koselig der, og det smakte såå godt med risengrynsgrøt og ikke minst saft! Det var både studenter og voksne, noen med små barn, som var der. I tillegg selger de masse norske produkter, så nå vet jeg hvor jeg skal hvis jeg savner norsk mat eller godteri! De var veldig opptatt av at hvis det skulle være noe, så må vi bare komme dit og snakke med de. Det blir nok noen turer hit i løpet av årene, og jeg syns det er et fantastisk tiltak.







Etter vi hadde vært her en stund, dro jeg og Karoline, en norsk jente fra den ene klassen min, bort til Fifth Avenue og kikket litt i butikker, før vi dro til Union Square og kikket litt i butikker der. Hun viste meg også Trader Joe’s, som jeg har hørt mye om, og wow, for en fantastisk butikk! Det er som Whole Foods med et stort utvalg av grønnsaker og mye organisk mat, bare at det er mye billigere. Så da handlet jeg endel der før jeg tok toget hjem. Jeg må handle resten på Target i dag, siden jeg hadde en lang vei hjem i går og ikke ville bære så tungt.

– Hva har dere gjort i helga?

10 kommentarer

Siste innlegg