AUTUMN

New York tid: 22:40.

Da jeg gikk ut døren tidligere i dag var det høst. En skikkelig fin høst, med brune og gule blad på bakken som man kunne sparke i mens man gikk bortover gaten. Jeg blir så glad når jeg ser masse blad på bakken, og da klarer jeg ikke motstå å sparke i de, som et lite barn. I tillegg var det rundt 19-20 grader, så det var veldig lunt og fint. Det likte jeg veldig godt.

Noen trær er fortsatt grønne, mens det under trærne ligger brungult løv. Det er så koselig å gå her, og jeg tror det bare blir finere og finere nå fremover.

Jeg hadde på meg en “genserkjole” (det vil si en veldig lang genser), og det var så varmt at jeg kunne gå med bare bein, selv om det er høst og oktober.

Jeg måtte en tur innom Target, og da gikk jeg gjennom kjøpesenteret først for å ordne noe der. Man kan nemlig gå gjennom kjøpesenteret for å komme seg til Target, eller bare gå rett bort til Target. Men hvertfall, når jeg har gått ut av kjøpesenteret og runder hjørnet, så kommer plutselig denne utsikten frem foran meg. Hei, Empire State Building. Jeg blir like glad hver gang jeg ser skylinen.

Se så fine farger da dere, jeg tar meg selv i å smile hver gang jeg ser det. Det er så varmt og koselig.

Nå er kveldsmaten inntatt (en god og varm havregrøt), og jeg er snart klar for å legge meg. I morgen står en ny skoleuke foran meg, og det er helt greit.

– Det er vel litt høst hos dere også?

8 kommentarer

Siste innlegg