MIN ERFARING – FØRSTE DAG PÅ VIDEREGÅENDE

Jeg sa jo i forrige innlegg at jeg kunne skrive et innlegg om min første dag på videregående i fjor, som ikke var helt som forventet. Min beste venninne, Andrea, var den eneste jeg kjente som også skulle gå Medier og Kommunikasjon og vi gledet oss og var spente hele sommerferien til å starte på en ny skole og gjøre noe vi var interessert i. Så kom første skoledag da, og vi møtte opp i auditoriet sammen med resten av førsteklassingene. Vi var i godt humør, og gledet oss til å begynne i klasse sammen, for ja, det var det vi hadde forventet hele tiden. Vi visste det ikke helt sikkert, vi hadde liksom bare ikke sett for oss noe annet enn å gå i klasse sammen. 

Dere kan tenke dere hvor skuffet vi ble når navnet mitt ble ropt opp, men ikke hennes. Så der måtte jeg gå ut av auditoriet med ca. 19 andre jeg ikke kjente. Det var to gutter i klassen jeg visste hvem var, men omtrent ikke hadde snakket med før, og for meg som er så sjenert så kunne jeg ikke bare gå bort til dem. Ellers visste jeg ikke om hvem noen av de andre i klassen min var. Og så må jeg påpeke det at vi var fire jenter fra ungdomsskolen min som begynte på Media. De to andre kom i klasse sammen, mens Andrea og jeg ble splittet. Da skjønner dere kanskje litt mer hvorfor det var så kjipt? Husker da Andrea gikk forbi med klassen sin og jeg satt inne på klasserommet mitt, og vi bare så trist på hverandre. Det hjalp ikke akkurat at jeg snakket med kontaktlæreren min dagen etterpå om jeg kunne få bytte klasse og han sa at jeg måtte vente to uker. Husker også at vi møtte resten av vennene våre på kafé da vi var ferdige for dagen, og de var så fornøyde fordi de hadde kommet i klasse sammen og hadde til og med med seg et par nye venner også. Hjalp veldig på humøret vårt…

MEN etter en ukes tid hadde jeg startet å venne meg til klassen min og til og med begynt å få noen venner, og etter det har jeg bare trivdes mer og mer i klassen min. Det er så bra miljø der og jeg kunne nesten ikke ønsket meg noe bedre. Må jo ikke glemme at det var der MELV ble dannet også ♥♥ 

Antrekksbilde tatt for nøyaktig ett år siden, haha, oida.

I dag startet jeg da altså mitt andre år på Medier og Kommunikasjon i stort sett samme klassen som i fjor, og det er jeg veldig fornøyd med. Så DER har dere hvorfor første skoledag i år var litt bedre enn i fjor. Om dere har noen spørsmål angående dette kan dere stille de i kommentarfeltet, eller om dere har noen spørsmål om Media eller hva jeg tenker videre osv, så har jeg en spørsmålsrunde gående >her< der dere kan stille spørsmål om det dere vil.

– Er du fornøyd med klassen du går i/har begynt i?

 

7 kommentarer
    1. Jeg husker at jeg ikke var så fornøyd med klassen min i 1. klasse på vg1 på media. Ikke særlig i vg2 heller. Men i år er ALLE MK-elevene samlet i en klasse. fantastisk!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg