HVA SYNS JEG OM AMSTERDAM?

Nok en sykedag går endelig mot slutten, og disse dagene går som følger: Jeg gleder meg til å stå opp for da slipper jeg å ligge i sengen og hoste, og så gleder jeg meg til å legge meg for da slipper jeg å kjenne at jeg er syk. En ond sirkel altså, haha. Jeg føler meg iallefall bittelitt bedre i kveld, så jeg håper at jeg endelig kan ha en feberfri dag i morgen og komme meg på bedringens vei – jeg er så lei nå! Og så sliter jeg fortsatt med propper i ørene etter flyturen i går, så det håper jeg virkelig forsvinner snart. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg sa jo jeg skulle fortelle litt mer om turen vår til Amsterdam! Vi var jo der bare i noen få timer siden det var surt og kaldt og jeg var syk, men det gikk fint siden det ikke var lange kjøreturen fra Haag. Så jeg har jo sett langt i fra nok av denne byen, men rakk å få noen inntrykk i løpet av de få timene. Byen er jo veldig fin, og det er jo så koselig med kanalene og de små sidegatene og koselige bygninger. Jeg ble overrasket over hvor “stereotypisk” byen er det jeg har hørt om Amsterdam, og det var bare artig egentlig. I én og samme gate fant vi liksom godtebutikk, bakeri, sex-sjapper, restauranter, og kaféer hvor du kunne røyke og spise. Stella la heldigvis ikke merke til like mye som vi gjorde da, hehe. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg merket jo at det er en helt annen kultur der enn noe jeg har sett før, og jeg satt bare igjen med følelsen av å være fascinert, egentlig. Det er en veldig interessant by som jeg gleder meg til å se mer av og lære mer om. Det er jo bare ett par måneder til neste gang jeg skal dit. Men ellers tror jeg nok jeg liker Haag hakket bedre, kanskje pga. strandområdet og promenaden der. Du får liksom både by og strand, og det har jeg alltid vært fan av!

– Noen av dere som har vært i Amsterdam? Hva syns dere?

3 kommentarer
    1. Jeg ELSKER Amsterdam, utrolig fin by og mye å gjøre der! Når det er litt bedre vær og varmere skal jeg love at du vil nok like byen noen hakk bedre 😀 Men hver sin smak, hihi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg