MITT ENESTE NYTTÅRSFORSETT

Jeg slutta egentlig med hele den nyttårsforsett-greia for noen år tilbake, da det rett og slett ikke virket på meg. Ofte ender det opp med at man setter seg helt urimelige mål, som du holder i en uke eller en måned, og så er det tilbake til gamle vaner. Etter hvert som jeg har vokst opp har jeg liksom skjønt at 1. du trenger ikke et nytt år for å sette deg mål, og 2. du må sette deg mindre mål som er mer realistisk for deg og din livsstil. Ta ett steg om gangen, og sett deg delmål om du har større mål du vil oppnå. Jeg skal love deg at det gjør det en hel del enklere. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg har tenkt litt selv på hvilke mål jeg vil sette for dette året, og jeg tenker fortsatt egentlig, og syns det er fint å holde målene for meg selv. Likevel har jeg faktisk satt meg ett nyttårsforsett i år, som jeg vil dele med dere. Jeg må slutte å se så mye fremover. Det er rett og slett noe jeg gjør altfor mye, jeg ser så mye fremover at jeg glemmer å være der jeg er akkurat nå. Jeg tror at det å være i øyeblikket er noe vi generelt er dårlig på for tiden, og det har jo litt å gjøre med at vi gjerne sitter litt for mye med telefoner og lignende, men det er egentlig ikke det som er problemet mitt, selv om det definitivt også er et forbedringspunkt. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

For å forklare litt mer hva jeg mener med mitt problem da: Jeg går hele tiden og gleder meg til ting som skjer fremover, at jeg føler jeg ikke helt nyter hvor jeg er der og da. Det er jo veldig fint å glede seg til ting, men ikke så mye at man glemmer av det som skjer før, der du er nå. For eksempel i adventstiden gikk jeg og gledet meg til jul, i julen gikk jeg og gledet meg til nyttår, og rundt nyttår gikk jeg og gledet meg til vi skulle reise til Haag, og nå gleder jeg meg til å komme hjem igjen. Jeg koser meg her og det er så fint å være i en storby hvor det skjer litt mer, men jeg har tenkt litt for mye på hvor “lenge” jeg er borte fra leilighet og kjæreste. Men som sagt, det er et nyttårsforsett som jeg jobber med, og jeg vet jo at når jeg kommer hjem igjen kommer jeg til å savne ting herfra. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så det var mitt nyttårsforsett, og litt om mine tanker rundt det! Har dere satt noen nyttårsforsett? 

8 kommentarer

Siste innlegg