TRE ANBEFALINGER

EN TV-SERIE DU MÅ SE

For en liten stund siden begynte jeg å se Once Upon A Time igjen, en serie jeg så på da den kom på TV i Norge for mange år siden, men som jeg falt litt ut av litt uti andre sesong. Nå har det kommet mange sesonger på Netflix så da fant jeg ut jeg måtte gi det et forsøk til, og HERREGUD så bra det er!! Det er faktisk en av de beste seriene jeg noen gang har sett, alt er så utrolig gjennomført, og i nesten hver episode sitter jeg og tenker “SHIT! Skjedde det nettopp?” For dere som ikke har hørt om den handler den om alle mulige eventyrfigurer som alle har en eller annen forbindelse til hverandre, og har blitt forhekset så de lever som “vanlige” mennesker i en liten by, helt til det en dag kommer en dame som forandrer alt. Dere må bare se den altså, så utrolig spennende og til tider fin serie! 

EN APP DU MÅ LASTE NED

Jeg hadde hørt endel om denne appen før, men for ett par uker siden bestemte jeg meg for å prøve den ut selv. Den heter Too Good To Go, og fungerer slik at kaféer, bakerier, restauranter osv legger ut det de har til overs fra dagen til en billig penge, så kan du kjøpe det, istedenfor at det blir kastet! Så betaler du gjennom appen og får et tidspunkt du kan hente det på. På appen får du opp alt som er i nærheten, og du kan kjøpe på ulike tidspunkt av dagen, ettersom der er både hoteller som legger ut det de har igjen fra frokostene sine, og bakerier som legger ut det de har til overs på slutten av dagen. Selv om jeg ikke har fått testet det ut enda syns jeg det er helt genialt, og et godt tiltak for å kaste mindre mat! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

EN OPPSKRIFT DU MÅ TESTE UT

Jeg har jo vært ganske matlei for tiden, så jeg prøver å finne litt nye ting å spise, eller iallefall mat som jeg ikke spiser så ofte fra før av. Jeg ville lage noen gode pannekaker til lunsj her en dag, så jeg satt kjempelenge og googla for å finne en oppskrift som virka grei og ikke med altfor mye forskjellig, og da fant jeg denne som Ida Gran-Jansen har laget i TV-programmet sitt før. Det jeg likte så godt med disse var at de smakte godt uten noe tilbehør også, for det er ikke alltid jeg har noe godt i kjøleskapet som kan brukes til. Her om dagen brukte jeg hjemmelaget syltetøy på da, og det var også kjempegodt ♥

6 kommentarer

Siste innlegg