NÅR DU TAR TING FOR GITT

I disse dager er det litt ekstra gøy å følge med på “På denne dagen” funksjonen på Facebook, for der får jeg jo opp hvilke blogginnlegg jeg har skrevet tidligere år på denne dagen, og for tre år siden inneholdt innleggene mine forventninger til at jeg skulle flytte til New York. Jeg er så glad for at jeg skrev så mye om det på bloggen, for når jeg leser det nå tar det meg rett tilbake til den følelsen jeg hadde i kroppen. Jeg skulle flytte ut for første gang, og det til en av verdens kuleste byer! Jeg husker fortsatt så godt den dagen jeg reiste dit, sammen med mine kommende roomies Ronja og Ina, og vi satt i bilen fra flyplassen til dit vi skulle bo og “Rather Be” av Clean Bandit og Jess Glynne kom på radioen, mens vi så på skylinen til New York foran oss. Det er nok et av de mest forventningsfulle og lykkeligste øyeblikkene i mitt liv. 

Jeg har reflektert en del på det året i ettertid, naturligvis, det var jo så utrolig mye som skjedde det året. Både rundt meg og med meg selv, jeg vokste jo utrolig mye. Jeg trivdes veldig godt der de første månedene, men fant jo ut etterhvert at selv om det var en by jeg elsket, så likte jeg ikke å bo der. Det var et valg som var vanskelig å ta, men det måtte bare gjøres. Noe jeg syns er trist nå i ettertid er at jeg begynte å ta ting for gitt etterhvert. Jeg ble jo vant til byen etter en stund, og spesielt da hjemlengselen tok over de siste tre månedene var det som om byen ikke betydde så mye for meg lenger, og det syns jeg selvfølgelig er veldig trist. 

Jeg opplevde jo utrolig mye det året, men jeg vet at jeg kunne opplevd enda mer hadde jeg ikke latt hjemlengselen ta så mye over den siste tiden. Det er selvfølgelig lett å tenke nå i ettertid, og jeg orker ikke angre på noe, men jeg kan jo ikke la være å tenke på det heller. Det jeg angrer mest på er egentlig at jeg blogget så lite derfra de siste månedene, og at jeg lot skolearbeidet ta så mye av tiden min, for det var jo egentlig ikke nødvendig å bruke så mye tid på det som jeg gjorde. Jeg syns det er så gøy å se tilbake på de innleggene jeg har derfra, og ikke minst bildene, og det er en utrolig opplevelse jeg har i minnene. Og forhåpentligvis blir det en tur tilbake til den fantastiske byen neste år ♥

Det er så fint å se tilbake på alle disse bildene, og mange flere, jeg må bare smile. Om dere er interessert i å lese mer om hvordan jeg hadde det der kan dere finne det i kategoriene “New York Life” og “Fashion Marketing & Management”. Jeg håper alle som har muligheten og vurderer å studere i utlandet eller ta utveksling gjør det! Det er så utrolig mye man opplever og lærer om seg selv, så det vil jeg absolutt anbefale på det sterkeste ♥

10 kommentarer

Siste innlegg