WHAT IS LIFE WITHOUT TAKING CHANCES

For ganske nøyaktig to år siden (i går var det to år siden) vendte jeg snuten hjem fra New York, og skrev innlegget om at jeg hadde tatt det vanskelige valget om å avslutte skolegangen der, og flytte tilbake til Norge. I år har jeg også tatt et valg som på en måte var litt vanskelig. Jeg har i over ett år gledet meg til å gå tilbake til studiene, og etter jeg var ferdig i min stilling som butikksjef var jeg kjempegira på å starte studentlivet til høsten. Jeg ville helst bare starte med en gang, og jeg gikk og talte ned dagene til jeg endelig kunne søke på studier. Så gira var jeg faktisk. Økonomi og Administrasjon sto på førstevalg og det skulle jeg gå fordi jeg ville jobbe med innkjøp senere. Så jeg har hatt en plan klar ganske lenge nå. 

Men ting forandrer seg, og det kan forandre seg på ganske kort tid. Jeg starta endelig opp med blogginga igjen, og det er virkelig noe jeg har følt har mangla fra livet mitt det 1,5 året jeg hadde pause fordi jeg var i full jobb. Livet ble på en måte helt igjen, og jeg storkoser meg. Jeg tror endel folk har vært bekymra når jeg skulle gå fra full jobb til å plutselig ikke jobbe så mye. Men jeg fant tilbake til noe som engang betød utrolig mye for meg, og som gjør det den dag i dag også, bloggingen. Det å dele bilder, formidle, skrive om ting jeg har på hjertet, og skrive om litt mer overfladiske ting. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg har vært sliten. Sliten etter det 1,5 året jeg hadde som butikksjef. Det var et enormt ansvar, og jeg hadde aldri fri. Det er kanskje to år siden sist jeg gikk skole, men jeg har ikke hatt fri. Jeg har ikke hatt friår, det kan det ikke kalles rett og slett. Og det begynte jeg å merke dette siste halvåret her, når jeg endelig fikk det lille friåret. Men jeg har også merket at det har ikke vært nok. Studier er ikke det riktige for meg nå rett og slett, jeg trenger mer tid. Tid til å finne enda litt mer tilbake til meg selv etter et år som ødela meg, og tid til å gjøre akkurat det jeg vil gjøre akkurat nå. Og akkurat nå er det bloggingen som er min lidenskap, det er det jeg vil gjøre. Jeg vil bruke dette året til å se hvor mye jeg kan få ut av denne bloggen. Det er et lite sjansespill, men hva er livet uten å ta sjanser? Og for min del ser jeg ingen poeng i å starte på studiene når det ikke er noe jeg er motivert til nå. Jeg har tenkt på det såpass lenge at jeg vet det ikke er det riktige for meg nå. 

Heldigvis har jeg støtten fra familie, kjæreste og venner også. Så heldig er jeg ♥ Nå er jeg spent på hva det neste året har i vente, og hvilke opplevelser som venter meg. Jeg har allerede opplevd veldig mye hittil i år, og jeg har mange gode minner, og nå er jeg klar for enda flere, selv om høsten ikke blir sånn som jeg originalt hadde tenkt. For det er lov å ombestemme seg, det er lov å gjøre det du føler er best for deg, og det er helt greit å ikke være ferdig med utdanningen din i starten av 20-årene. Du må gjøre det som er bra for deg, og du må jobbe hardt for å komme deg dit du vil i livet. Og hvor du vil i livet trenger du ikke nødvendigvis å vite nå, det finner du ut etter hvert. 

English translation:

I’ve decided not to go to school this fall, as this is not the right thing for me now. I really enjoy my life as it is now, and I want to continue working with my blog and Instagram, and see where it takes me the next year. It is two years since I studied the last time, but after that I had a full time job as a store manager that really took over my life, so I have only had a “gap year” these last six months. I feel like I need more than that, so that’s why I’m not starting school yet. I have experienced so much these last few months, so now I’m excited to see what’s in the store for the next months. All I know is that this is what’s right for me now, and I feel really good about the decision I’ve made. Luckily my family, boyfriend and friends support me, I’m just that lucky ♥ And just know that there’s no problem in changing your mind, and doing what you feel is best for you, and it’s completely fine not finishing your education in the start of your twenties. Do what is good for you, and work hard to get where you want to be in life. And you don’t have to know now where you want to be in life, you’ll figure that out later. 

12 kommentarer

Siste innlegg