LET’S TALK HAIR

Hår, dere… Et tema man kan snakke om i evigheter! Det er en stund siden jeg har snakket om håret mitt, og jeg kommer til å vise dere hvilke produkter jeg bruker i et senere innlegg, for i dette innlegget vil jeg bare snakke litt om hår. På bildet øverst til venstre ser dere håret mitt for to år siden. Veldig langt, og i en ombré jeg ble anonoymt kjent for på Internett, haha. Jeg fikk høre veldig ofte hvor fint hår jeg hadde, og det var jo ett bilde av håret mitt som omtrent gikk viralt, og jeg ser det fortsatt av og til på Weheartit. Men jeg gikk veldig lei av håret mitt til slutt, og endte opp med å klippe det mot høsten 2015. Det var på tide, etter flere måneder der jeg ikke orket å gjøre noe med håret mitt lenger. Det var bare stress for meg, og jeg trengte en forandring. Både med fargen og lengden. Så jeg startet å stripe det lysere, klipte det kortere, og plutselig hadde jeg helt blondt hår til rett nedenfor skuldrene. 

Hair, you guys… A topic you can talk about forever! It’s been a while since I’ve talked about my hair, and I’m going to show you what products I use in another post, because in this post I just want to talk a little bit about hair. On the photo on the top left corner you can see my hair two years ago. Really long, and in an ombré I was anonymously known for on the Internet, haha. I often heard how pretty my hair was, and there was a photo of my hair that almost went viral, and I still see it sometimes on Weheartit. But I got so tired of my hair in the end, and I ended up cutting it towards fall 2015. It was about time, after several months where I just didn’t feel like doing anything with my hair anymore. It was just stressful for me, and I needed a change. With both the color and the length. So I started getting blonde highlights, cutting it shorter, and suddenly I had a completely blonde hair with a length to right under the shoulder.

Håret mitt vokser utrolig fort, har jeg skjønt etter hvert. Jeg husker da jeg sparte til langt hår følte jeg det tok en evighet, men det var vel fordi jeg gikk og ventet på det. Nå syns jeg det nesten vokser for fort, men jeg føler meg likevel veldig heldig som har så tykt og sunt hår. Jeg får av og til spørsmål om hva jeg gjør for å holde det så sunt, og selv om dette er det dummeste svaret man kan få, så må jeg bare si ingenting, for det er sannheten. Jeg vasker det ett par ganger i uken, krøller det av og til, og bruker veldig lite i håret mitt ellers. Nå skal det sies at jeg har brukt veldig lite verktøy som rettetang, krølltang og hårføner de siste årene. Det har vel litt å si kanskje. Nå tenker jeg å bestille ny frisørtime igjen snart, og da tror jeg kanskje jeg skal klippe det litt kortere igjen til sommeren, men vi får se! 

I see now that my hair grows so fast. I remember when I was saving for long hair and I felt like it took forever, but I guess that was because I was waiting for it to grow. Now I almost think it’s growing too fast, but I still feel so lucky to have this thick and healthy hair. I sometimes get questions about what I’m doing to keep it so healthy, and even though this is the most stupid answer you can get, I just have to say nothing, because that’s the truth. I wash it a couple times a week, curl it sometimes, and I don’t use a lot of products in my hair. But I have to say that the last few years I haven’t used many tools on my hair like straighteners, curlers and blow dryers. So maybe that’s a part of the reason. Now I’m thinking about getting a new appointment at the hair dresser soon, and then I think I’ll cut it shorter again for summer, but we’ll see!

4 kommentarer

Siste innlegg