EASTER TREATS

Jeg er veldig glad i påske og jul av en enkel grunn (der er forsåvidt flere grunner også, hehe): marsipan! Jeg er en sucker for blant annet sånne sjokoladedekte marsipanpølser, det er jo SÅ godt! Denne gangen fant jeg ut at jeg ville lage min egen påskegodis, og det var veldig lettvint, så fremgangsmåten vil jeg dele med dere nå. 

I love easter and christmas for one simple reason (well, there are more reasons as well): marzipan! I’m a sucker for these chocolate covered marzipan treats that we have in Norway, they are SO good! This time I found out that I wanted to make my own easter treats, and it was so easy, so I want to share the recipe with you now. 

– ENJOY EASTER WITH LOTS OF YUMMY TREATS – 


 

– WHAT YOU NEED – 


Marsipan / kokesjokolade / valnøtter og/eller annen valgfri topping
Marzipan / chocolate / walnuts and/or other toppings of your choice

1. Smelt sjokoladen til den blir flytende, jeg gjorde dette i mikrobølgeovnen da jeg føler det er raskest. For å være sikker på at den ikke brenner seg, del det opp i intervaller og ta ut skålen av og til for å røre gjennom. 
Melt the chocolate until it’s like liquid, I did this in the microwave because I feel it’s the fastest way. To be sure it doesn’t burn, do it in intervals and take the bowl out once in a while to stir. 

2. Skjær opp marsipan i skiver, del skivene i to (hvis den er tykk) og rull til en kule. 
Cut the marzipan into slices, split the slices in two (if it’s thick) and roll into a ball.

3. Bruk en tannpirker for å dyppe kulene i sjokoladen, og legg deretter ned på et fat med bakepapir. Jeg tar ut tannpirkeren når jeg har fått den ned på , og bruker den om igjen.
Use a toothpick to dip the balls in the chocolate, and put them on a plate with a baking sheet on. I take out the toothpick once I have put the ball on the plate, and use it again. 

4. Sett fatet i kjøleskapet for avkjøling til sjokoladen har stivnet. Oppbevares i en lufttett boks i kjøleskapet. 
Put the plate in the fridge to cool until the chocolate has hardened. Keep in fridge in an air-tight container.

 

– ENJOY –

Og dere, nyt påska! Spis masse digg mat og godteri med god samvittighet, og kos dere! Selv har jeg en litt sunnere og mer aktiv påske enn jeg er vant til, men når jeg kommer hjem skal jeg gå løs på godisen ♥
And you guys, enjoy easter! Eat lots of good food and candy without feeling guilty, and just enjoy! In my case I have quite the more healthy and active easter than I’m used to, but when I get home I’ll definitely be eating candy ♥

4 kommentarer

Siste innlegg