DEN DIGGESTE PASTASALATEN!

Jeg har, så lenge jeg kan huske, ELSKET pasta, typ over alt på jord, haha. Det har ikke vært like “ille” de siste to årene, men jeg har alltid elsket det, virkelig. På toppen av pastaretter må nok pastasalat være det aller beste jeg vet. Jeg laget favoritten min her om dagen for første gang på lenge, og tenkte jeg bare må tipse dere om denne enkle retten da den er SÅ god!! Pastasalat er jo så enkelt og raskt å lage også, og jeg pleier alltid å lage veldig mye, så har jeg det stående i kjøleskapet. Da spiser jeg det gjerne til lunsj, middag og kveldsmat til det er tomt, haha. 


Det du trenger er grønnsaker du liker, en type protein (kan sløyfes om du vil bruke dette som tilbehør til en middag), pasta, og den store helten: Knorr Gresk dressingmix. For min del er det dressingmixen som gjør hele pastasalaten, og det jeg gjør er at jeg bruker to poser til én pakke lettrømme, istedenfor én som det står du skal bruke. Da får du mye mer smak, og den blir kjempegod! 


Jeg tok bare det jeg hadde i kjøleskapet av grønnsaker, så det ble cherrytomater, paprika, sukkererter og agurk. Jeg liker å ha ananas også, men hadde ikke dette denne gangen. Før pleide jeg å ha salatkylling oppi, men da jeg ikke spiser kylling lenger ble det chorizo denne gangen, og det smakte egentlig enda bedre. Du kan jo også bruke skinke, eller bønner/kikerter om du er vegetarianer kanskje? Jeg blander først dressingmixen med rømme oppi bollen, før jeg legger oppi alt det andre. På den måten kan jeg blande sammen etter hvert og se om jeg trenger mer av noe. 

Og det er egentlig alt! Veldig enkelt, men denne er så god at jeg bare måtte dele den med dere. 

♦ Liker dere pastasalat?

7 kommentarer

Siste innlegg