SELVKONTROLL

Jeg var litt spent på hvordan det kom til å bli på nyåret, da jeg plutselig skulle få endel mer fritid siden jeg ikke var butikksjef lenger. Jeg har hele tiden vært veldig klar på at jeg ikke skal bli en person som er våken til langt på natt, og sover til langt på dag, for det hadde jeg ikke taklet. Jeg har også merket at noen har vært skeptiske, og lurt på hva jeg skal gjøre nå. Jeg var jo litt spent selv på hvordan det skulle gå, men jeg visste at jeg ikke kom til å bli rastløs.

For det første jobber jo jeg av og til, og så trener jeg nesten hver dag. Det som har overrasket meg er faktisk hvor fort dagene går! Jeg våkner (ikke noe senere enn 08.30), spiser frokost, drar på trening, spiser lunsj, dusjer, og plutselig er klokken 15-16, og folk er ferdig på jobb og skole. Jeg er veldig glad for at jeg gjør ting om dagene, at jeg holder meg aktiv og at jeg føler meg bra. Eneste jeg gjerne skulle endret litt på, og dette er ikke et problem engang egentlig, er selvkontrollen min. Jeg skulle gjerne stått opp enda litt tidligere, bare for følelsen av det. Jeg har jo en veldig god døgnrytme, men jeg vil fortsatt stå opp litt tidligere. Jeg er nemlig veldig glad i å ligge og dra meg i senga en stund, og selv om jeg da våkner 08.30 kan jeg plutselig bli liggende til 09.30. Så tar det litt tid å spise frokost, og så vil jeg vente litt før trening, så da er jeg på trening i 11-12 tiden. Jeg skulle gjerne vært ferdig litt tidligere, da jeg er glad i tidlige treningsøkter. Hadde jeg blitt ferdig tidligere med treningen så hadde jeg fått enda mer tid til bloggingen også, for akkurat nå er ikke bloggingen min så bra som jeg gjerne vil ha den, og det er fordi jeg må bruke mer tid på den. 

Men alt er opp til meg! Og fra i morgen skal det bli sånn, jeg må bare skjerpe selvkontrollen. 

♦ Har dere god selvkontroll?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg