TOURIST SUNDAY

New York tid: 22:12.

På søndag hadde jeg lyst til å ta meg en skikkelig turistdag, og da var det to ting jeg virkelig ville gjøre; gå over Brooklyn Bridge, og ta Staten Island fergen. Jeg har jo gjort begge deler før, men jeg syns det er SÅ fint å gå over broen, og fergen er det seks år siden jeg har tatt. Det var strålende vær og varmt hele dagen, så det var veldig passende vær for det jeg ville gjøre.




Utsikten fra fergen. Jeg vil absolutt anbefale å ta Staten Island-fergen, den er gratis og du får bra utsikt til downtown Manhattan, Jersey City og ikke minst Frihetsgudinnen. Det tar rundt 20 minutter til Staten Island, og da kan du velge om du vil gå ombord på øya eller bare ta fergen tilbake. Det er ikke veldig mye som skjer på Staten Island, men jeg husker fra forrige gang at det absolutt var fint å gå av og se seg rundt på øya. Denne gangen var jeg sulten og ville bare ta fergen tilbake, haha.

Fine Lady Liberty! Jeg har aldri vært ombord på den øya, men jeg syns heller det er bedre å se den fra Staten Island fergen enn å gå ombord på selve øya, der har jo du den helt up-close.

Etter lunsj kjøpte jeg ett par magasiner og satte meg i Battery Park (det er rett ved der Staten Island-fergen og Liberty-fergen går). Jeg har virkelig fått sansen for å sitte i parker og lese.

Nå er det jammen plutselig helg igjen! Nå har jeg faktisk bare 7 skoledager igjen før ferie. Det er endel som skal gjøres innen den tid, så nå må jeg bare gjøre en siste innsats og bli ferdig. Men det skal gå fint! Det er forresten veeeldig varmt her nå, for øyeblikket er det 31 grader og jeg er veldig spent på hvordan jeg kommer til å sove i natt. Viften jeg har her er nemlig ikke den beste, så det er ganske varmt her kan man si, haha. Så for de som noen gang har tvilt på at det blir varmt i New York? JA. Det har vel den siste 1,5 måneden her vært et ganske bra bevis på.

6 kommentarer
    1. Fantastiske bilder! Jeg var selv i New York, men den dagen jeg skulle ta Staten Island ferja ble jeg syk, så jeg var i NY i 12 dager uten å se frihetsgudinna, hahah 😀 Håper du koser deg masse <3

    2. SÅ flotte bilde du har tatt, Malin! Du er flink til å nyte livet når du kan! Lykke til med siste innspurt, vennen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg