HVORDAN KOMBINERE STUDIER MED DET Å BO I BYEN SOM ALDRI SOVER

Innlegg i samarbeid med IBS.

Jeg studerer Fashion Marketing & Management på Berkeley College i New York, via IBS International Business School, som tilbyr flere studier i mange byer og land, blant annet i Boston, California, Florida, Italia og Australia. For mer informasjon om hvilke studier de tilbyr kan dere klikke dere inn her eller sjekke ut facebooksiden deres her

Det å studere i New York, byen full av muligheter hvor det alltid skjer noe, er ikke nødvendigvis bare enkelt. Det er faktisk noe jeg blir spurt om veldig ofte, hvordan jeg klarer å kombinere studiene med å bo i New York. Jeg husker veldig godt hvordan det var da jeg først flyttet hit; byen var helt ny, spennende og overveldende. Det var SÅ mye jeg ville se og gjøre. Det jeg og mine roomies gjorde var at vi flyttet hit én uke før skolen startet. Dette fordi da hadde vi god tid til å komme oss på plass, bli kvitt jetlagen, og orientere oss rundt der vi bodde og rundt skolen. I tillegg hadde vi da god tid på å rett og slett bare være turister. Vi gjorde utrolig mye den uka og utnyttet virkelig dagene før skolen startet. Etter hvert som skolen startet fant jeg ut noe som funket for meg, og det var å prøve å få gjort unna skolearbeidet i ukedagene, sånn at jeg hadde helgene fri til å gjøre hva jeg ville.


Jeg vet om mange på skolen som gjerne er ute og fester flere ganger i uken, men for meg er dette ganske uaktuelt. Altså, klarer man å kombinere det sammen med studiene så er jo det sikkert supert, men jeg er generelt ikke interessert i å være ute og feste (hei kjedelig 20-åring, hehe), og jeg vet at for min del hadde det ødelagt en god del for studiene. Jeg har alltid vært veldig opptatt av å gjøre det bra på skolen, noe som kan være både positivt og negativt. For eksempel i forrige semester var jeg stresset omtrent hele semesteret, og jeg var SÅ sliten. Det endte med at det ikke ble så mange fridager til å utnytte byen jeg bor i, og det var ikke helt sunt. Det har jeg virkelig lært av nå, og jeg jobber fortsatt endel med skolearbeidet, men jeg tar det mye mer med ro, og klarer å nyte byen mer.


Så mitt tips er rett og slett å finne en rutine som funker for deg. Studiene er viktig, men det er også viktig å ta seg litt fri, slappe av, og nyte byen du bor i!
Nå ligger forresten alle disse innleggene jeg har skrevet om skolen under kategorien “Fashion Marketing & Management”, så blir det litt lettere for dere å finne frem!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg