SCANDINAVIAN HEAVEN IN NEW YORK

New York tid: 08:26.

Våren (og til og med sommeren på enkelte dager) har nå kommet til byen, og jeg kan nå offisielt si at jeg har overlevd den kaldeste vinteren jeg noen gang har opplevd. Det er helt fantastisk nå, med som regel alltid et tosifret tall på temperaturen, og blomster og trær overalt i grønt, hvitt og rosa. Jeg har tilogmed allerede vært på stranda én gang, og blitt både rød og brun (liiiitt brun iallefall). Det var ikke verst å ligge der 17. april med en stekende sol, da var det gøy å sende snaps hjem til kalde Norge, hehe.

Noe jeg savner utrolig mye her borte er norsk smågodt. Altså, amerikansk godteri kan ikke måle seg engang! Fordelen da med å bo i byen som har alt, er at man selvfølgelig finner det også her. Det er nemlig en svensk butikk som heter Sockerbit, der de selger svensk/norsk smågodt. Himmelen? JA! Jeg har vært der én gang, og skulle gjerne dratt dit hver uke for å kjøpe helgegodisen, men det er jo naturligvis ikke så veldig billig der…




I dag er planen å dra på noe som heter Cherry Blossom Festival, som ligger på en liten øy mellom Queens og Manhattan. Der skal det være massevis av kirsebærtrær som nå har blomstret, og så skal det blant annet være butterfly release. Det tror jeg blir kult!

– Hvordan er maiværet hos dere?

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg