ICE SKATING IN CENTRAL PARK

New York tid: 23:18.

Dette har vært en skikkelig herlig dag i byen. Ina og jeg hadde jo planlagt å stå på skøyter, og da selvfølgelig i Central Park. Det er jo skøytebaner flere steder i byen, f.eks på Rockefeller, men det er en skikkelig turistfelle og i tillegg dyrere. Central Park er jo fantastisk på denne tiden av året med alle høstfargene, i tillegg til at det bare er helt spesielt å være der. Går du to minutter inn i parken er det plutselig helt rolig og stille, til tross for at det er en park midt på Manhattan omringet av den verste trafikken. Det føles ut som om man er i en helt annen verden når man er inne i parken, og plutselig kan du faktisk høre dine egne tanker igjen.










Det var iallefall utrolig gøy å stå på skøyter! Det er jo mange år siden jeg har gjort det sist, mens Ina har litt mer erfaring, men etter hvert gikk det ganske greit altså. Jeg falt bare én gang, og det var på begynnelsen rett etter Ina hadde sagt at jeg var ganske flink. Typisk. Jeg kunne godt tenke meg å gjøre dette oftere, men det er det nok for dyrt til. Iallefall i Central Park og alle andre større steder. Men om dere er i New York på vinterstider og ikke vil gå i turistfelle, så vil jeg anbefale dere å stå på skøyter på Wollman Rink i Central Park. Der var det faktisk rom rundt deg til å stå på skøyter, og jeg hørte nesten bare amerikanere der, altså veldig lite turister. Midt i blinken syns jeg!

Siden det er veldig kaldt i byen for tiden så ble vi ganske kalde etter hvert (og ja mamma, jeg hadde på meg ull♥), så da fant vi en kafé der vi kunne kjøpe kakao og croissant. Akkurat det vi trengte.

Nå frister det veldig med tanken på å legge seg, så jeg tror jeg skal vurdere det nå. I kveld har jeg gjort litt skolearbeid, prøvd å få varmen i meg igjen, og slappet veldig mye av. Ikke akkurat en sykt spennende lørdagskveld, men jeg syns det er greit.

– Kan dere å stå på skøyter?

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg