FLATIRON AND SQUIRRELS EVERYWHERE

New York tid: 00:13.

God kveld eller god morgen – hvor enn i verden dere er! Her er dagen over, men før jeg lukker øynene tenkte jeg å fortelle dere om dagen i går, nok en gang som turister i byen. Vi startet først med å finne the Flatiron Building, en veldig kul bygning som vi har sett i filmer og på bilder osv. Den er nemlig ganske lett å kjenne igjen:

Den lever veldig opp til navnet for å si det sånn!

Det skal ikke mye til å føle seg liten i denne byen altså. Ikke spør hva jeg gjør med hendene forresten, det er ikke alltid like lett å vite hvordan man skal posere…

På andre siden står Empire State Building og skinner, som vanlig.


Og sorry dere, men jeg klarer ikke la være å ta med noen bilder av disse. Altså er det mulig å være så søte? Jeg tuller ikke når jeg sier at de faktisk stiller seg opp som dette for kameraet, de vet nøyaktig hva de gjør. Jeg ser de hver dag og blir like glad hver gang. Jeg vil ha en!

Etter vi hadde sett Flatiron gikk vi noen avenyer bort til High Line Park. Dette er et gammelt togspor som er gjort om til en slags gangvei/park sånn at folk kan gå og se utover byen.



Det er så mange kule bygninger å se og mange rooftops!




Ser du på andre siden av byen er det som å være i en annen verden. Der er elva og ikke massevis av skyskrapere som på andre siden. Det er virkelig fascinerende hvordan det plutselig kan føles ut som du er på et helt annet sted.


Da vi gikk ned fra High Line gikk vi forbi Diane von Furstenberg sitt studio – fantastisk. Jeg får sommerfugler i magen og stjerner i øynene når jeg ser sånne ting.


Til slutt litt andre, tilfeldige bilder fra byen. Har dere sett bildene av Cara Delevingne og Kate Moss? Den duoen altså!

Nå er det på tide å samle opp krefter til lesedager, jeg har én midterm på tirsdag og én på fredag, og jeg håper virkelig det går bra. Dette blir mine første tester, så jeg er veldig spent. Jeg håper jeg kan avslutte på fredag med et smil og være fornøyd med arbeidet denne uken.

– Hva syns dere om bildene?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg