HVORDAN GJØRE MANDAG TIL EN BRA DAG

Dette innlegget er en repost av et innlegg jeg skrev for snart ett år siden. Har fått noen nye lesere siden da, så tenkte jeg kunne poste det igjen! Jeg har ikke redigert på det, derfor kan det virke litt merkelig enkelte ting som er skrevet, eller hvordan jeg skal forklare det.

Mange her er kanskje som meg og liker egentlig ikke mandager? Eller er jeg alene? Ser og hører hvertfall mye klaging hver mandag på hvor kjip denne dagen er, og det kan jeg jo forstå. Det er første dagen etter helgen, du må stå opp tidlig og er derfor mest sannsynlig veldig trøtt også. Det føles ut som det er så lenge til helg, og det er rett og slett en skikkelig kjedelig dag.

De siste ukene har jeg hatt det sånn. Jeg har bare gått utifra med en gang jeg står opp at dette blir en skikkelig dårlig dag, og da har det jo automatisk blitt sånn også. Forrige mandag hadde jeg en ekstra dårlig dag, men etter det fikk jeg bare en “åpenbaring” om at jeg må endre på dette og at det ikke kan fortsette sånn. For du kan faktisk gjøre dette til en bra dag selv. I går kveld satt Andrea og jeg med en skikkelig bra innstilling til hvorfor dette skulle bli en bra dag, og det hjalp faktisk skikkelig! Så da tenkte jeg at jeg kunne komme med noen tips, med hjelp fra Andrea, til hvordan dere også kan gjøre mandager til en bra dag:

Bestem deg dagen før at at mandagen skal bli en bra dag. Dette er faktisk veldig viktig, det hjelper hvertfall veldig mye for meg. Jeg gikk og sa til meg selv i går kveld at dette skulle bli en bra dag, og tenkte det før jeg la meg. Da våknet jeg automatisk med en bra innstilling!

Hør på glade sanger! Vet ikke med dere, men sanger gjør utrolig mye på humøret mitt. Så hør på sanger som gjør deg i godt humør, det hjelper virkelig på humøret og innstillingen!

Se morsomme videoer! Anbefaler for eksempel denne:

Vet ikke med dere, men de zebraene; ler like mye hver gang jeg!

Se ting i et nytt perspektiv! Har du en dårlig dag så kan ting irritere deg mye lettere enn hvis du har en god dag. Så om noe irriterer deg, enten ignorer det, eller prøv å se lysere på det. Fokuser på det positive!

Snapchat! Om du har snapchat, send stygge bilder av deg selv til dine beste venner, og få de til å gjør det samme til deg! Får deg garantert i bedre humør!

Lag en liste med ting du ser frem til, så kan du se på den og alt du har å glede deg til!

Planlegg noe med vennene dine! Planlegg helgen for eksempel, eller kanskje noe dere kan gjøre en annen helg eller i juleferien? Kanskje en hyttetur? Så får du flere ting å sette på listen med ting du ser frem til også!

Se på gamle bilder. Se tilbake på minner med venner og familie, kanskje bilder fra sommerferien? Jeg syns hvertfall alltid det er gøy å se tilbake på gamle bilder!

Dette bildet av Andrea og meg får meg alltid til å smile!

Når jeg tenker over det så trenger ikke dette å bare gjelde mandager, men ha disse tingene i bakhodet hvis du har en dårlig dag. Så folkens, la dette bli en BRA dag! We can do this!

– Liker du mandager?

10 kommentarer

Siste innlegg