VI BOR I VERDENS BESTE LAND, VET DU DET?

Det er ikke ofte nok jeg tenker på hvor heldig jeg faktisk er. Hvor heldig jeg er som har et hus å bo i, en familie som er der for meg, og masse mat jeg spiser meg mett på hver dag. I Norge har flesteparten det akkurat sånn, går på skolen og lærer seg å lese og skrive, blir gode og mette flere ganger om dagen, og har en familie og et hus å komme hjem til. Det er altfor sjeldent vi tenker på det. Hvis vi får mat vi ikke liker sier vi bare æsj og tar vekk maten (av og til kaster den også) og skolen er så kjedelig. Men tenk på de som ikke får mat engang da? De hadde gjort alt for å få maten og ikke minst skolegangen. 

Nok en gang er Norge kåret til verdens beste land, og det skjønner jeg godt. Bare tenk på all den fine naturen, friske luften, gode maten vi har her. Av 182 land, ligger Norge på førsteplassen som det beste landet, på andreplassen ligger Australia, og på tredjeplassen ligger Island. Helt nederst på sisteplassen ligger Niger. Vi nordmenn (og damer) burde tenke mye oftere på hvor heldige vi er som bor i Norge, som spiser oss mette hver dag, og som får gå på skole. Tenk på det neste gang du leser til en kjedelig prøve eller får noe ekkelt til middag. Tenk da; jeg er kjempeheldig som får bo i verdens beste land. 
Wow, kan ikke tro at jeg nettopp skrev et helt innlegg om dette. 
446367101252699454663n400Meg på 17.mai i år, legg merke til hvor nydelig det er i bakgrunnen.
Tenker du ofte på dette? 
Er du enig i at Norge er verdens beste land?
6 kommentarer
    1. Hei! Vi søker personer med skrive-erfaringer til testprosjektet My Good Act. Det er en veldedig organisasjon som er nylig oppstartet og vil ta for seg samfunnsnyttige prosjekter først i Norge og dermed resten av verden. I og med at det er en organisasjon som ikke skal tjene penger så kan vi dessverre ikke lønne arbeidet, men de som blir med vil få anerkjent arbeidet de gjør!

      Arbeidet står i å oppdatere http://www.mygoodact.com med nyheter 1 til 7 ganger i uken, en oppdatering tar fra 5 minutter til 30 minutter avhengig av hva man legger i deg. Organisasjonen vil vokse seg stor, vær med fra starten og bli med på å forandre verden!

      Mvh Jonas B. W. My Good Act (Send mail til [email protected])

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg