10 THINGS I WANT TO DO IN AUGUST

Starte studielivet! Om bare to uker starter jeg endelig på studiene mine, og den nye hverdagen de neste tre årene. Jeg er veldig spent på hvordan det blir, og håper virkelig jeg kommer til å trives. Men det har jeg troa på! 

// Start college life! I’m starting college in only two weeks, and I’m very excited and curious to how it will be. Hopefully I’ll like it, and I think I will! 
 

Bli ferdig med kjøkkenet! Jeg føler vi har pusset opp i en evighet nå, noe vi forsåvidt har også siden det ikke har vært mulig å gjøre det på fulltid. Det blir jo veldig bra, men jeg blir stressa av å bo i kaos, så jeg gleder meg veldig til vi er ferdig. 

// Be done with the kitchen! I feel like we’ve renovated for ages now, which we basically have since we haven’t had the opportunity to do it full time. It’ll look so good when we’re done, but I get so stressed out of living in chaos, so I can’t wait until we’re done. 
 

Starte i ny jobb! Jeg har jo fått meg en jobb til, og jeg skal begynne der senere denne måneden. Jeg tror jeg vil trives godt der, og forhåpentligvis klarer jeg å sjonglere begge jobbene ved siden av studiene, men det tror jeg skal gå helt fint. 

// Start a new job! I will start a new job later this month, and I think I will like it there. Hopefully I can manage two jobs next to school, but I think it’ll be fine. 


Bli kjent med nye folk! Med studiene følger jo også massevis av nye folk å bli kjent med, og jeg gleder meg til å møte noen nye ansikt. Jeg skal iallefall benytte meg godt av Fadderuken til å bli kjent med folk, og jeg tror og håper jeg vil møte mange hyggelige mennesker.

// Get to know new people! With school comes lots of new people, and I can’t wait to see some new faces. I will really do an effort to get to know people. 
 

Leke fotograf for en dag. Mormor og morfar skal selge hytten sin, og da de spurte meg om jeg ville ta bildene til annonsen sa jeg selvfølgelig ja. Med vidvinkel-objektiv og forhåpentligvis fint vær ute skal nok det gå helt fint. 

// Play photographer for a day. My grandparents are selling their cabin, and of course I said yes when they asked me if I wanted to shoot the photos for their ad. With a wide angle-lens and sunny weather outside it will go just fine. 
 

Jobbe mye. Det ser ut til at det blir endel jobbing i august, og det er helt greit for min del. Nå når jeg blir student må jeg bare ta de vaktene jeg får, og ikke minst benytte meg av å jobbe mye nå i starten av skoletiden når det fortsatt er rolig. 

// Work a lot. It looks like it will be a lot of work in August, and that’s totally fine. Now that I’m becoming a student I just have to take all the work I can get, and work a lot in the start of the semester when it’s most likely not a lot of school work yet. 

 

Prøve å forbedre kostholdet – igjen. Hvor mange ganger har jeg ikke skrevet dette før? Man kan vel trygt si at kostholdet falt ut i ferien, og det må skjerpes. Jeg er så matlei for øyeblikket, og syns rett og slett mat er kjedelig for tiden, haha. Så noe må definitivt gjøres, men jeg jobber allerede med saken! 

// Try to improve my diet – again. How many times have I written this before? My diet was definitely way off on vacation, and now I have to get it together. I’m so tired of food these days, and I just think it’s boring for some reason, haha. So something has to be done, but I’m already working on it! 

Sette opp et nytt budsjett. Budsjettet mitt må endres nå som jeg blir student, og det gleder jeg meg faktisk til. Endelig får jeg studentrabatt, haha! Så fort skolen har startet og jeg har fått satt meg inn i nye utgifter osv. skal et nytt budsjett opprettes, og jeg skal gjøre mitt beste for å holde det. Jeg har ingen planer om å være fattig student! Ikke hele tiden iallefall. 

// Make a new budget. I have to change my budget now that I’m going to be a student, and I’m actually looking forward to it. Finally I can get student discounts too! As soon as school has started and I’ve looked at the new expenses etc., I will make a new budget, and do my best to stick to it. I’m not planning to be a poor student! At least not all the time. 
 

Planlegge og få god kontroll på livet. Jeg er avhengig av ha kontroll på ting, og nå som jeg går en hektisk hverdag i møte med skole, to jobber, trening, sosiale medier og et forsøk på et sosialt liv, må det til med planlegging. Jeg er ganske sikker på at både kalender og lister kommer til å bli flittig brukt fremover. 

// Plan and get my life under control. I get so stressed if I don’t have things under control, and now that my life will be more hectic with school, two jobs, working out, social media, and trying to be social, I have to plan. I’m pretty sure that calendars and lists will be used a lot from now on. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ikke la stresset ta over. Når vi snakker om punktet over – jeg må virkelig lære meg å stresse ned av og til, og huske på at jeg ikke kan ha kontroll på alt hele tiden. Senest i natt lå jeg oppe og fikk ikke sove fordi jeg var sliten og stresset, men nå skal jeg prøve å stresse ned, og prøve å ikke tenke på det jeg ikke kan kontrollere selv.

// Not let the stress get the best of me. Speaking of the above – I really need to learn to stress down every once in a while, and remember that I can’t be in control of everything all the time. Last night I couldn’t sleep because my body was tired and stressed, but now I will try to stress down and try not to think about the things I can’t control myself. 

AUGUST – I’M READY FOR YOU

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg