OPPSKRIFT: SUNN SNACKS

OVNSSTEKTE KIKERTER

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dette må dere prøve å lage! Ikke bli “skremt” av at det er kikerter, for jeg er ikke glad i det ellers, men dette er kjempegodt! Alt du trenger er én pakke kikerter (sånne du finner ved hermetikken), olivenolje og valgfritt krydder, jeg bruker salt, pepper, paprika og spisskummen. 

1. Sett på stekeovnen på 175 grader. 

2. Hell kikertene i en sil og skyll med vann i en god stund. 

3. Tørk kikertene med papir før du legger de i en skål.

4. Ha i 1 spiseskje olivenolje og krydderet, og bland det godt med kikertene. Om du er usikker på hvor mye du skal bruke av krydder, kan du gå utifra denne oppskriften

5. Legg kikertene på et stekebrett med bakepapir på, og sett i ovnen i ca. 45 minutter. Snu litt om på de underveis i stekingen, jeg gjør det ca. hvert tiende minutt. De skal bli gode og crispy!

Jeg blir ofte (alltid) godtesyk på kveldene, og da er disse fantastiske å knaske på. Bare prøv å være ute i god tid for å lage de, for det er kjempekjedelig å måtte vente i 45 minutter når du har skikkelige cravings, hehe. 

– Har du noen tips til andre sunne snacks?

5 kommentarer
    1. Er alltid på utkikk etter sunne snaks så dette kom godt med 😀
      Har oppskrift på en energibar under kategorien mat oppskrifter på den gamle bloggen min (topee.blogg.no)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg