SLUTT Å STRESSE SÅ MYE!

Juletiden er for veldig mange fylt av stress, og det forstår jeg veldig godt. Det er mye som skal gjøres, gaver skal ordnes, familie og venner skal besøkes, og jobb/skolearbeid må gjøres før ferien. Stresset er jo ikke til å unngå rett og slett. Likevel blir jeg mer og mer sjokkert hvert år over hvor mange som lar stresset gå altfor langt, og ikke minst lar det gå utover alle andre. Spesielt den siste uken har jeg, som jobber i butikk, virkelig fått gjennomgå av stresset til folk. 

Folk må virkelig roe seg ned, og selv om det er lettere sagt enn gjort, må folk i det minste slutte å la det gå så mye utover andre. Selv syns jeg vanligvis det er veldig koselig å jobbe i julen, for det er så mange glade kunder som kommer og handler, og det er så hyggelig å hjelpe de å finne gaver og ønske de en god jul på slutten av handelen. Men den siste uken har jeg møtt så mange sure kunder at jeg på enkelte tidspunkt har mistet helt motet! Hvor er julestemningen?! Kort fortalt har jeg fått kjeft for at jeg ikke har tid til å pakke inn gavene (når det er lang kø og mange kunder i butikken, og de selvfølgelig kan få med gaveesker eller papir), og ene gangen fikk jeg kjeft for at jeg var alene i butikken (to var syke den dagen og det var bare en halvtime til det kom flere på jobb). Have some patience PLEASE. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En kollega av meg hadde også en kunde som ble sur fordi vi ikke hadde samme tilbud som Kitch’n (altså???), og jeg fikk også kjeft fordi jeg ikke kunne gi ei dame halv pris på en bukse som var en del av et sett til pakkepris, og hun allerede hadde kjøpt overdelen for noen uker tilbake. Nei, hun forsto virkelig ikke hvordan vi kunne selge noe som helst i butikken. Alt dette er bare noen få eksempler på hvor sure og urimelige kunder har vært mot oss, og jeg bare forstår ikke hvordan folk kan oppføre seg sånn. Spesielt nå i julen!! Bare vær takknemlig for at det står noen i disse butikkene sånn at du får kjøpt de julegavene i det hele tatt. 

GOD JUL! 

 

7 kommentarer
    1. Det jeg synes er merkelig er at folk blir så super stressa. De vet alt hva man skal ha og slik, hvertfall veldig mange. Jeg blir mer stresset av alle de andre menneskene som er stressa, som dytter til deg, kjefter for du stopper og ser på en vare… altså folk kan oppføre seg de andre 11 månedene, men ikke den ene måneden som heter Desember.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg