50 QUESTIONS

Jeg gjorde faktisk dette innlegget for nøyaktig tre år siden i dag, da jeg bodde i New York. Jeg har jo forandret meg litt på den tiden, så jeg tenkte det kunne være artig å se om mange av svarene er forandret! Det gamle innlegget kan dere lese her

1. Hvor gammel er du om fem år? Da er jeg 27 år, shit! Blir spennende å se hvor “langt” jeg har kommet meg i livet da, haha.

2. Hvem har du vært sammen med i minst to timer i dag? Mine kollegaer på jobb, og Matias ♥

3. Hvor høy er du? Det er en evighet siden sist jeg målte meg, men vil tro rundt 1.66?

4. Hvilken film så du sist? Tror faktisk det var “Mike and Dave Need Wedding Dates”, for jeg så den hadde kommet ut på Sumo, og da måtte jeg bare se den. 

5. Hvem ringte du sist? Mamii. 

6. Hvem ringte deg sist? En megler i går, siden vi var på visning på tirsdag. Som dere sikkert skjønner siden jeg ikke har skrevet noe om det så ble det altså ikke noe av den leiligheten, hehe. 

7. Hva stod det på den siste smsen du fikk? “Ok” Spennende altså!

8. Foretrekker du å ringe eller sende sms? Det spørs på situasjonen. Hvis det er noe som “haster” eller er for mye å skrive, da foretrekker jeg å ringe, men ellers er det greit med sms.

9. Hva er ditt favorittsted? Kan jeg være så kjedelig og skrive hjemme? Det er jo tross alt her jeg bor og føler meg mest vel, om jeg kan forklare det på den måten.

10. Hvilket sted foretrekker du minst? Tannlegen, når det er årets første time og jeg sitter på venterommet og ikke aner hvor ille det blir. Ellers er jeg ikke glad i legekontoret heller, for jeg blir så paranoid der jeg sitter og venter og tenker hver gang at jeg skal få beskjed om at jeg har en alvorlig sykdom. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

11. Når så du moren din sist? I dag ♥ Hun og Stella har vært i Nederland hos Kjetil nå i høstferien, så i dag hentet jeg de på flyplassen etter jobb, og så ble jeg med de hjem en stund. 

12. Hvilken øyefarge har du? I følge Matias er de nå grågrønne, men de er originalt brune, men kan altså skifte farge, haha. 

13. Hvilken julesang er din favoritt? Alt av Mariah Carey eller Michael Bublé? Den ultimate favoritten er definitivt O’ Holy Night av Mariah Carey da, jeg får frysninger bare av å tenke på den, og jeg kan seriøst ikke vente med å begynne å høre på julesanger ♥

14. Er foreldrene dine gift eller skilt? De var aldri gift, så de er ikke skilt, men de er ikke sammen, nei.

15. Når våknet du i dag? Rett før alarmen min klokka 08. Det er så kjedelig når du våkner og håper at du har lenge igjen til alarmen ringer, men så er det bare noen minutter, og slik var det altså i dag. 

16. Hvor tror du at du befinner deg om 10 år? Jeg håper jeg har en bra jobb som jeg trives med og at jeg har startet å stifte familie ♥

17. Hva skremte deg om natten som barn? I følge mamma fikk jeg mareritt av Pokémon, haha… Og vi så den filmen “Lille Frøken Norge” på kino, og det er det verste jeg noen gang har vært med på. Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan det liksom skal være en “barne”film. 

18. Hvilket Youtube-klipp var det sist som fikk deg til å le? Det husker jeg faktisk ikke, men Matias viste meg nettopp en veldig merkelig video på Facebook som fikk meg til å le da. Nå husker jeg såvidt hva det var… 

19. Hva er din beste egenskap? Jeg syns selv jeg er ganske flink til å lytte, for eksempel om noen snakker om problemene sine. Og så liker jeg å gi noen en bursdagsgave eller julegave som for eksempel var noe de bare nevnte for leeenge siden, men kanskje ikke har tenkt så mye på i ettertid. Jeg elsker å gi gaver som jeg vet personen kommer til å like veldig godt.

20. Hva er din verste egenskap? Lavt blodsukker? Hehe, det kan bli min verste egenskap når jeg er sulten og ikke minst sliten. Ellers kan jeg til tider være veldig sta. Begge deler kommer nok fra min kjære mor. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

21. Sover du med eller uten klær om natten? Jeg blir så varm på natten, så jeg sover med minst mulig. Syns det er så ubehagelig å sove med klær, så pysjamasene mine blir ikke brukt før jeg står opp, haha. 

22. Hvor mange puter har du i sengen? 4. Vi har to hotellputer og to vanlige puter, men hotellputene blir ikke brukt når vi sover da. 

23. Hva er det rareste du har spist? Tror ikke jeg har spist noe veeldig rart? Men da jeg var i Kreta da jeg var rundt 8-9 år gammel var jeg hekta på sverdfisk, av alle ting. 

24. Har du stasjonær eller bærbar data? Jeg har en bærbar Macbook ♥

25. Foretrekker du sko, sokker eller barføtt? Når jeg er inne foretrekker jeg definitivt sokker, og så selvfølgelig sko når jeg er ute. Jeg syns det er veldig ubehagelig å gå barføtt inne, så jeg har som regel på meg sokker, og nå når det blir kaldere ute har jeg på meg tøfler i tillegg.

26. Hva hører du på akkurat nå? Akkurat nå hører jeg bare på Designated Survivor som står på TV’en, siden Matias ser på det. Ellers er det egentlig ikke noen spesiell musikk jeg hører på, bruker jeg Spotify hører jeg på andre sine spillelister, og i bilen hører jeg på radioen, som regel NRJ eller NRK Mp3. 

27. Hvilken iskrem er din favoritt? Ben & Jerry’s Chocolate Chip Cookie Dough har lenge vært favoritten, men den er jo så dyr her at det er skammelig, så det er veldig lenge siden jeg har spist den nå. Ellers foretrekker jeg vanlig vanilje, gjerne med noe god topping. 

28. Hviken dessert er din favoritt? Jeg er ikke noe særlig til dessert menneske egentlig, jeg er med glad i godis og potetgull, men brownies eller noe isgreier er jo alltid godt. 

29. Den største premien du har vunnet? Jeg kan ikke huske å vunnet noe veldig stort før, men en gang vant jeg tittelen “Norges fineste bunad” på klikk.no eller noe, og da fikk jeg tilsendt noen produkter fra Olay, haha.

30. Liker du kaffe? Æsj, nei dessverre. Noen ganger kunne jeg ønske at jeg gjorde det, men jeg klarer ikke den minste lille kaffesmak. 

31. Hva drikker du helst til frokost? Som regel bare vann, det er nesten bare det jeg drikker gjennom hele dagen egentlig. 

32. Hvem var din favorittlærer på videregående? Enten mattelæreren jeg hadde på andreåret, eller gymlæreren på tredjeåret. De var veldig dyktige og motiverende begge to, og dermed fikk jeg gode karakterer i de fagene også. Læreren har SÅ mye å si!

33. Kan du spille poker? Jeg har aldri prøvd og har heller aldri satt meg inn i reglene, men jeg har veldig lyst å lære det da!

34. Hva har du spist i dag? Avokado toast til frokost, en baguett til lunsj på jobb, risgrøt til middag, og i kveld har jeg spist nudler og godis. Jeg er fortsatt ganske matlei, og det har gått ganske mye utover kostholdet mitt den siste tiden… 

35. Nevn to historiske personer som interesserer deg? Hehe, kan jeg hoppe over dette spørsmålet? Jeg er nemlig så lite interessert i historie som det går an, så flaut som det er å si det…

36. Hvilken radiostasjon var den siste du hørte på? NRJ i bilen ♥

37. Vil du ha barn? Ja, men det blir lenge til, hehe. Matias og jeg er veldig enige om at vi definitivt ikke er klar for det enda. 

38. Kan du noen andre språk enn norsk? Engelsk da vettu. 

39. Sover du på en spesiell side? Jeg sover på venstresiden av sengen, og eneste måten jeg klarer å sovne på er ved å ligge på magen, med ene foten opp i en typ 90-graders vinkel, om det gir mening, haha. Høres sikkert veldig rart ut, men jeg må faktisk ligge sånn for å sovne. Våkner som regel i en helt annen stilling da. 

40. Foretrekker du havet eller basseng? Definitivt basseng, selv om det er ekkelt med klor, men jeg syns det er så travelt med all sanden som er på stranda. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

41. Hva bruker du helst penger på? Det blir nok som regel på klær eller mat, selv om jeg føler jeg har vært flink til å spare i det siste med tanke på leilighet. Jeg vurderer forsåvidt et ganske dyrt kjøp i nærmeste fremtid, men jeg må gjøre litt mer research først. 

42. Eier du dyrebare smykker? Bare smykker med mer personlig verdi, men ikke som har kostet spesielt mye i forhold til å være dyrebar. Det dyreste med tanke på pris er vel øredobbene mine fra Tiffany’s i New York, som jeg fikk fra mamma før jeg flyttet derfra ♥

43. Hva er ditt favorittprogram på tv? Åh, det er jo så mange å velge mellom! I dag begynte jo endelig Riverdale på igjen, og den er definitivt en av favorittene, og ellers må det være Modern Family, Suits, The Blacklist, og matprogrammer som Masterchef. Og selvfølgelig Friends, den går jeg aldri lei av! Jeg har egentlig mange flere favoritter også, men jeg orker rett og slett ikke å ramse opp, haha. 

44. Hva skal du gjøre i helgen? Jeg har egentlig ikke lagt noen spesielle planer, som regel blir det bare ganske spontant. Men jeg skal jobbe på lørdag, og så regner jeg med å se noe til vennene mine også. 

45. Kan du stå på slalåm? Hahaha, NEI. Har vel gjort det 2-3 ganger, men ski generelt er ikke noe jeg syns er spesielt gøy. 

46. Hvordan imponerer man deg? Åh, sånne spørsmål liker jeg egentlig ikke, jeg syns det er så vanskelig å svare på! Bare vær blid og grei, så skal det gå fint, haha. 

47. Hva slags ringelyd har du på telefonen? Den standard iPhone-ringetonen som ca hele resten av verden også har…

48. Fortell 3 ting som leserne dine antagelig ikke vet om deg? 1. Jeg har aldri prøvd røyk, snus eller dop (helt ærlig har jeg aldri skjønt hvordan noen i det hele tatt er fristet til å prøve det, hva er greia liksom?). 2. Jeg har et relativt stort (stort for meg iallefall), mørkt fødselsmerke på magen. Det har nok blitt vist på bloggen før om jeg har hatt på magetopp eller bikini, for det er ganske vanskelig å unngå, haha. 3. Jeg bodde i New York i 6 måneder før jeg fikk hjemlengsel, så jeg fikk det nok i motsatt rekkefølge av det som er vanlig, hehe. 

49. Hva har du nærmest deg nå som er rødt? En 0,5 liters flaske med Solo, hehe. 

50. Er du sosial? Dette går veldig i perioder for meg, og akkurat nå har jeg en mindre sosial periode. Jeg tenker jo ofte på om vennene mine tror jeg ikke vil være med de, men det er rett og slett bare at jeg ikke alltid har energien til det. Det er jo en del av personlighetstypen min. Men enkelte dager merker jeg plutselig at jeg trenger å være sosial også, så det går veldig opp og ned. 

Håper dere likte svarene ♥

7 kommentarer

Siste innlegg