DET ER SÅ VIKTIG

Gooood fredag!! Føler seriøst at jeg nettopp sa det, men plutselig har det gått en hel uke igjen. Sola skinner fortsatt, og det smitter jo over på humøret også, så jeg er i kjempehumør i dag! Startet dagen uten alarm faktisk, men våknet likevel på den tiden alarmen pleier å gå. Men det er jo deilig å våkne tidlig og uthvilt da. Så jeg hadde en rolig start på dagen, og så tok jeg turen til byen og gikk opp til Fjellstua. Jeg ville ha en aktiv start på dagen, så da var det fint med en gåtur. Jeg er jo ganske støl i arma etter vaksinen i går, så da holdt det å bruke beina i dag, hehe. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Som sagt tok jeg vaksine i går, og nå er jeg altså ferdig med HPV-vaksina, endelig! Den er jo i tre doser over seks måneder, så det har jo tatt litt tid å bli ferdig, selv om selve vaksina ikke akkurat tar lang tid. Jeg håper mange av dere har tatt den/har tenkt til å ta den? Det er jo faktisk en viktig vaksine, siden nesten alle tilfeller av livmorhalskreft skyldes viruset HPV. Så det at alle kvinner født i 1991 eller senere får denne vaksina gratis, det er jo helt fantastisk! Jeg snakket litt med helsesøstra i går og hun fortalte at vanligvis koster én dose 1200 kr, så dere kan jo tenke dere hvor dyrt det blir, siden man skal ta tre doser. Jeg syns ikke den var noe vond heller, det er jo bare et lite øyeblikk så er du ferdig! Så jeg håper dere som ikke har tatt den enda har tenkt til å ta den, det er jo ut 2018, men tiden går jo veldig fort og som sagt tar det seks måneder før du er ferdig. Bare ring legen eller en helsestasjon, så får du komme innom og ta den ♥ Har du tatt den? 

9 kommentarer

Siste innlegg