DEN ALLER FØRSTE GANGEN…

God morgen, søndag! På sløve søndager er det vel lov å si god morgen så sent? Jeg har ikke så mye å fortelle siden sist siden alt jeg har gjort er å slappe av, så i dag tenkte jeg heller å snakke litt om fortiden. Jeg syns det er så gøy å lese slike innlegg på andre blogger, så jeg samlet noen punkt fra Marthe Borge sine innlegg som jeg kunne fylle ut selv. 

Første gang jeg farget håret… Var vel i åttende klasse tror jeg, da mamma bleiket håret mitt. Det ble veldig mye lysere, men håret mitt var vel egentlig mer gult enn blondt. Kjempefint, hehe!

Første gang jeg ble dumpet… Var på barneskolen en gang, så det var altså ikke et veldig seriøst forhold akkurat, hehe. Men husker jeg det rett ble jeg dumpet via bestevenninnen min som fortalte det til meg på vei hjem fra skolen. Ah, ung kjærlighet altså. Jeg kan ikke huske å ha tatt det noe tungt da, så jeg var nok ikke kjempeforelska akkurat. 

Min første ordentlige fyll.. Var, “kjedelig nok”, etter jeg hadde fylt 18. Det var ikke veldig mye alkohol jeg hadde smakt på før jeg fylte 18, og jeg turte rett og slett ikke bli skikkelig full før jeg gjorde det lovlig, haha. Da jeg først fylte 18 ble det riktignok mye festing, men første gang jeg ble så full at jeg slet med å huske ting dagen etter, var på nissefesten før jul. Jeg hadde jo vært ordentlig full nok av ganger før det, men denne kvelden var jeg faktisk helt krise. Matias lar meg aldri glemme det, for han kjørte oss nemlig fra vorset til nissefesten denne kvelden, og jeg var visstnok veldig travel. Ikke vet jeg, for jeg kan ikke huske noe fra den bilturen. Han skulle på jobb kun noen timer senere, så jeg tror ikke han satt helt pris på at jeg begynte å spamme han med telefonsamtaler i det øyeblikket han kom hjem, for jeg var nemlig sikker på at jeg hadde lagt igjen husnøklene mine i bilen hans. Dette var jo over ett år før vi ble sammen, så det var ikke greit at jeg holdt på sånn, haha. Det endte med at jeg sto utenfor huset mitt og gråt da jeg kom hjem fordi jeg ikke hadde husnøkler, men mamma kom selvfølgelig og åpnet da jeg ringte henne. Morgenen etter fant vi husnøklene i teppet i gangen vår, så jeg hadde aldri hatt de med meg engang. 

Min første utenlandsreise alene.. Var da jeg flytta til New York! Litt av en utenlandstur å begynne med, hehe. Jeg ble så vant til å fly på det året at det å skulle sitte åtte timer på et fly alene var null stress. 

Min første ordentlige kjæreste… Var på ungdomsskolen, i åttende klasse tror jeg? Eller, ordentlig og ordentlig da, det kan vel diskuteres. Jeg tror ikke det var mange månedene det varte, men han endte i ettertid opp med å bli en av mine aller beste venner, så jeg er så glad for at det heller gikk den veien. 

Mitt første møte med alkohol… Var før juleballet i 2011. Tre måneder før jeg fylte 17, og jeg tror jeg må ha vært en av de siste av vennene mine som smakte på alkohol, men akkurat det brydde jeg meg ikke noe om. Jeg smakte vel typ tre super av en cider, og følte meg selvfølgelig veldig påvirka, så jeg turte ikke drikke noe mer. Mamma kjørte meg og ei venninne til juleballet den kvelden og foreslo at vi tok en tyggis før vi skulle inn, hehe. 

Min første ekstrajobb… Var som VG-selger i nabolaget. Det var ikke lettjente penger for å si det sånn, da det var så mange blokker i nabolaget mitt og det var vanskelig å komme seg inn der og selge. I tillegg var det en gutt som hadde solgt aviser i min rute, så det var jo lite kult da. 

Min første hjemmefest…Var da jeg fylte 18 år. De fleste var ikke gammel nok til å dra på byen på denne tiden, så da ble det hjemmefest. I ettertid fant vi gelé bak kjøleskapet etter alle jellyshotsene. Ikke spør meg hvordan. 

Håper dere likte innlegget ♥

14 kommentarer

Siste innlegg