GETTING OUT OF A FUNK

God kveld, dere ♥ På tide med et nytt tankeinnlegg her, nå føler jeg at den skrivemodusen sakte men sikkert kommer tilbake, og det er jeg så glad for siden det er noe jeg liker veldig godt å gjøre. Jeg kom nemlig over en video her om dagen som åpnet øynene mine og satte ord på følelser jeg ikke helt har klart å sette ord på selv.

Dere vet jo at man kan ha gode og dårlige dager, og noen perioder som kan være litt kjipe. Selv har jeg heldigvis flest av de gode dagene, og selv om jeg generelt har det veldig bra i livet, er det perioder der jeg føler ting kan stå litt… stille, på en måte? Det er en liten stund siden sist jeg hadde en slik periode, men da jeg kom over videoen til Claudia Sulewski på YouTube, kjente jeg meg sånn igjen i det hun skrev, og hun satte liksom ord på det jeg ikke helt har klart å sette ord på, så da følte jeg for å skrive litt om det! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I videoen hennes snakket hun rett og slett om å komme ut av en funk, og at hun i en periode nå har følt at hun har gått og ventet på at noe skal skje. Og det er akkurat slik jeg har hatt det i de periodene! Som sagt er det heldigvis ikke ofte, men det er rett og slett bare en periode der jeg føler at alt er litt meningsløst, og jeg går og venter på at noe skal skje. Jeg regner med at de aller fleste av dere har gått gjennom det samme, om dere forstår hva jeg mener? Det er rett og slett en liten funk, der du ikke nødvendigvis er i kjempedårlig humør, men alt er bare nøytralt og litt kjedelig, selv om du har mye å gjøre. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og hvordan skal man komme seg ut av en slik funk? Det er faktisk ikke noe jeg føler jeg har svaret på, men jeg tror det er viktig å innse at det er bare en liten periode, fortsette å jobbe som vanlig, kanskje til og med hardere, og akseptere at det er en funk. Alt kan ikke alltid være like bra. Skru på litt Bruno Mars og nyt funken din til litt moderne funk-aktig musikk ♥ Jeg vet egentlig ikke helt hvor jeg ville med dette innlegget, men jeg er bare så glad for at jeg endelig fikk satt ord på det, haha. 

12 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen i det. Vært i en slink funk veldig lenge nå. Trur det beste bare er og forsette som normalt. Kanskje finne på ting som motiverer og gir glede. Trur det også kan hjelpe ut av det.

    2. Kjenner meg veldig igjen i dette, og mine perioder kommer når mørket kommer og dagene blir kortere utover høsten. Jeg får nesten følelsen av at jeg går i hi, og alle kreative prosesser slutter å funke. Veldig rart, men vet at det er for en periode og at det alltid går over 🙂

    3. Trur det er heilt normalt med “ups and downs” for alle i perioder. Veldig flott innlegg, Malin!

    4. Jeg har vel en slik periode i livet mitt nå, og ekstra kjenner jeg på det når jeg ikke en gang kan være ute i jobb på grunn av skoliosen, men det er litt som du sier det varer ikke evig en slik periode, men når du står i det så er det utrolig trist og litt vondt. Veldig fint innlegg og super bra skrevet! Likte antrekket ditt på bildene! Og vesken var kjempesøt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg