HUSK DETTE I DAG!

Jeg skrev jo for ett par uker siden at noe jeg ikke kommer til å skrive om her er politikk, men i dag er et unntak. Jeg har ikke tenkt å skrive noe om mitt politiske ståsted eller noe sånt, men dette er en veldig viktig dag. Valgdag. Det vet dere garantert alle sammen, men jeg vil at dere skal bruke denne dagen for det den er verdt. Det er SÅ viktig å bruke stemmeretten sin, selv om du kanskje tenker at din ene stemme ikke påvirker noe. Men tenk hvor mange andre som tenker det samme? 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det er faktisk skremmende mange unge som ikke bruker stemmeretten sin, og det er så trist! Det er jo tross alt vi som er framtiden, og alle over 18 år har mulighet til å påvirke den. Selv er jeg helt ærlig ikke kjempeinteressert i politikk, men jeg har jo mine meninger om ting, så selvfølgelig skal jeg stemme. Men vær så snill ikke bare stem på noe helt tilfeldig fordi du ikke har peiling, ta en partitest! Der svarer du rett og slett bare på hva du syns om ulike saker, og så får du vite hvilket parti du er mest enig med. Det er faktisk ikke verre enn det. 

Her finner du informasjon om ditt nærmeste valglokale og åpningstider! Selv har jeg forhåndsstemt så jeg trenger ikke tenke på det i dag, men om du ikke har gjort det, vær så snill sett av et lite øyeblikk uansett hvor mye du har å gjøre i dag, og dra å stem! Godt valg ♥

Har du stemt eller skal du gjøre det i dag?

10 kommentarer

Siste innlegg