OPPSKRIFT: SUNNERE SNACKS

Da jeg nevnte speltlompechips i et innlegg forrige uke fikk jeg spørsmål om jeg kunne legge ut oppskriften, og selvfølgelig kan jeg det! Jeg bare googlet meg frem til en oppskrift da jeg ville lage det, og det er veldig lettvint altså!

Dette trenger du: 

♥ Speltlomper (jeg bruker 2-3)

♥ Olje (jeg bruker solsikkeolje)

♥ Krydder: Salt, paprika og spisskummen

♥ Dip: Jeg bruker Holiday dip med yoghurt naturell

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

  • Skjær lompene i trekanter (eller som i mitt tilfelle gjør det du kan for å separere lompene fra hverandre, og end opp med biter uten noen spesiell figur)
  • Legg de én etter én på et stekebrett med bakepapir, ingen skal ligge oppå hverandre
  • Pensle alle lett med olje (de skal ikke dynkes, da blir de myke), og deretter krydre
  • Stek i ovnen på 220 grader i 5-7 min (her må du følge med selv og se når de blir ferdig)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dere må bare prøve dette altså, det er så godt! Jeg er alltid godtesyk på kveldene, så da er det supert med litt sunnere alternativer også, hehe. Kom gjerne med andre tips til sunne snacks jeg må prøve ♥

13 kommentarer

Siste innlegg