HVORDAN ER PERSONLIGHETEN MIN?

Jeg gjorde noe veldig interessant i dag, som jeg tror jeg har gjort før, for mange år siden, jeg fant ut hvilken personlighetstype jeg har! Jeg syns slike ting er så interessant, og det tok ikke så lang tid å ta testen heller. Da jeg googlet personlighetstest var det første som kom opp nettsiden 16personalities.com, så da testet jeg ut den. Der var en hel del spørsmål der jeg skulle svare på hvor enig eller uenig jeg var i ting om meg selv. Og på den måten kalkulerte nettsiden frem til hvilken personlighetstype jeg var! Det er altså 16 ulike personlighetstyper, og siden det er såpass mange er jo de ganske detaljerte og on point også, jeg kjente meg veldig igjen i det som sto om min type iallefall. 


Så jeg er altså en Forsvarer! ISFJ står for Introversion, Sensing, Feeling, Judging. Eneste jeg egentlig visste fra før av er at jeg er introvert, men jeg har mer ekstrovert i meg enn jeg hadde trodd da. Noe av det som sto der som jeg kjente meg mest igjen i var definitivt dette:

“Forsvarere er naturlig sosiale, en merkelig egenskap for Introverte (innadvendte) personlighetstyper, og bruker sin utmerkede hukommelse til å huske personer og detaljer om livene deres fremfor informasjon og kunnskap.”

Jeg føler meg faktisk ganske sosial for å være Introvert, iallefall i forhold til før! Og det var så gøy å lese om hukommelsen, for jeg føler jeg husker så mye detaljer om folk at det er flaut, og det er ofte jeg later som jeg ikke vet ting når folk sier det til meg, selv om jeg kan huske at de nevnte det såvidt en gang for lenge siden. Det har vært flere ganger folk har nevnt ting, og så har jeg husket det og gitt de bursdagsgave eller julegave relevant til det de nevnte for lenge siden, og det syns jeg er så gøy å gjøre! 

“Forsvarer-personligheter, spesielt Turbulente, er ofte så nøyaktige at det heller mot perfeksjonisme, og selv om de prokrastinerer kan man alltid stole på at de får jobben gjort i tide. Forsvarere tar ansvar personlig og konsekvent lenger enn forventet.”

Dette er så sant! Jeg kan godt prokrastinere litt for lenge, men jeg skal love dere at jeg ikke har tenkt å gå over tiden altså, og arbeidet mitt skal være bra! Dette skjedde jo mest da jeg gikk på skolen selvfølgelig. Det som er gøy med denne testen er ikke bare at jeg kjenner meg igjen i mye av det, men jeg føler også at jeg lærer mer om meg selv. Jeg får vite ting som jeg egentlig visste men på en måte ikke har hatt noen forklaring på tidligere, om det gir mening?

Om dere vil ta testen kan dere gjøre det her (ikke reklame altså), og jeg vil gjerne at dere legger igjen en kommentar om hvilken type dere er!

10 kommentarer

Siste innlegg