NOE AV DET JEG LIKER BEST MED MEG SELV

God kveld, fine dere! Jeg blogger nå fra kjæresten sin pc, da laderen til Mac’en min plutselig bestemte seg for å ta kvelden, og det fant jeg selvfølgelig ikke ut før jeg skulle sette den i da jeg hadde lite strøm. Jeg rakk heldigvis akkurat å redigere og laste opp bildene til dette innlegget! Veldig kjipt da, med tanke på hvor dyrt det er for ladere til MacBook… 

Men til det jeg skulle snakke om i dette innlegget! Det jeg har fått flest komplimenter for de siste årene har definitivt vært håret mitt, og det er faktisk noe av det jeg er mest fornøyd med med meg selv, med tanke på utseendet. Det tok jo av da jeg farget det ombré i 2012, jeg tror jeg fikk kommentarer på det omtrent hver dag, og jeg tenkte egentlig at det kom til å ta slutt da jeg gikk bort fra ombreen, men det har det faktisk ikke! Det er jo kjempekoselig selvfølgelig. Jeg får endel spørsmål om hva jeg gjør med håret mitt, så derfor tenkte jeg at jeg kunne komme med et eget innlegg om det. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så, hva gjør jeg egentlig med håret mitt? Svaret mitt er kanskje kjedelig, men det er rett og slett ufattelig lite jeg gjør. Jeg er veldig heldig og har egentlig ganske stritt hår (jeg skulle gjerne hatt krøller da!), og min naturlige hårfarge er mørkere blond. Det jeg mener med heldig er rett og slett at jeg kan legge meg med vått hår uten å børste det, og når jeg børster det morgenen etter blir det helt rett. Det er veldig sjeldent jeg bruker varme apparater på håret mitt, bortsett fra hårføner en gang i blant. Jeg vasker det ca. to ganger i uken, og det skal veldig mye til før håret mitt blir fett siden det er vant til å ikke bli vasket så ofte. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå er det en stund siden jeg har brukt noe kur på håret mitt fordi jeg ikke eier noen akkurat nå, så jeg bruker kun sjampo og balsam i dusjen, og ca. hver fjerde vask (uten at jeg teller egentlig) bruker jeg blåsjampo istedenfor vanlig sjampo for å opprettholde den kalde fargen. Tror den jeg bruker nå er fra Redken, men den er nesten tom så da tenker jeg å teste ut en vi har fått inn på Cubus. Til sjampo bruker jeg en fra SP for sensitiv hodebunn, da det er den eneste hodebunnen min tåler over lengre tid, og jeg bruker en balsam fra Aussie. Det går ikke i hele serier her i gården altså, men det er sånn det har blitt når jeg har så sensitiv hodebunn. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg bruker svært lite produkter i håret mitt ellers, hårspray bruker jeg kun hvis jeg har krøllet det, og jeg har en hårolje med Argan fra Proffs som jeg bruker i håret hvis det ser veldig frizzy ut. Og det er egentlig det eneste! Sikkert et kjedelig svar når jeg gjør så lite med det, men jeg tror litt av greia er å ikke gjøre så mye med det heller. Det er jo ingen hemmelighet akkurat at varme apparater ikke er bra for håret, så man bør holde seg unna det mest mulig om man kan. Jeg har alltid hatt veldig tykt hår også, så jeg har nok vært heldig der. Håper dere likte innlegget iallefall, og det er bare å spør om dere lurer på noe mer ♥

14 kommentarer

Siste innlegg