DET ER IKKE EN BRAGD Å GÅ 1 UKE UTEN ALKOHOL

Som jeg har nevnt før drikker jeg ikke alkohol lenger. For fire år siden hadde jeg ikke sett for meg at jeg kom til å slutte med alkohol så tidlig, men sånn har det bare blitt. Jeg syns ikke det er verdt det å ligge dårlig dagen etter, og jeg foretrekker å kunne kjøre. Det kan godt hende jeg en eller annen gang kommer til å drikke igjen, det aner jeg ikke nå. Jeg har ingenting imot at andre drikker alkohol, og jeg er ofte med vennene mine på vors når de skal ut på byen, jeg vil jo fortsatt være med dem. Skjer det noe spesielt på byen blir jeg gjerne med dit også, selv om jeg er edru. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Noe jeg må le litt av er hvor big deal noen bloggere gjør ut av det å drikke alkohol. Vi er unge, og det er mange som drar ut på byen hver helg, det er helt greit! Jeg kunne ikke tenkt meg det selv, men har selvfølgelig forståelse for at noen gjør det. MEN når noen bloggere begynner å skrive at de har vært uten alkohol i en uke, som om det er en stor bragd, da begynner jeg å lure litt på hva som foregår. Vil du ha applaus? For at du har gått én hel uke uten alkohol? Jeg kan forstå at det er en bragd for en recovering alkoholiker, men ellers er det faktisk VELDIG vanlig å gå en uke uten alkohol. Sorry ass. Er helt for å snakke bra om seg selv og sine prestasjoner (fuck janteloven liksom hallo), men å gå en uke uten alkohol er ikke noe spesielt å skryte av. Du har helt sikkert noe bedre enn det å komme med ♥ 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg vet det er mange som ikke forstår at man kan ha det gøy ute uten alkohol, men jo, det er veldig mulig. Har jeg ikke hatt det gøy når jeg har vært ute har det rett og slett vært at jeg ikke har vært i humør på forhånd. Så det er ingen problem, og jeg vet godt at folk er så utrolig forskjellige når det kommer til alkohol. Noen liker å dra ut av og til, noen vil gjerne dra ut hver helg, og noen vil ikke i det hele tatt. Det er supert, jeg syns bare det ble for dumt når man skulle gjøre en så big deal ut av det å gå én uke uten alkohol. Skjønner dere? Det blir bare feil. 

15 kommentarer
    1. haha ja helt enig! Jeg er heller sånn, oi shit, tre mnd siden sist jeg var ute, det må gjøres noe med. mååå liksom ikke ut bare for å drikke. men skjer det noe kan jeg fint drikke litt innimellom liksom:)

    2. Veldig enig med deg! Selv har jeg ikke drukket alkohol på et halvt år og det er ikke akkurat slik at alle må høre om det. Føler også det har blitt slik at man alltid må forklare seg hvorfor man ikke drikker og det orker jeg ikke….

    3. Er helt enig med deg!! Har også sett bloggere som skriver om at de har vært uten i èn uke. Haha, jeg har gått uten siden før sommerferien. Hvor er min applaus? Nå har jeg forøvrig slutta å drikke alkohol, ikke sånn at jeg ikke drikker i det hele tatt, men har ikke hatt noe ønske om å gjøre det. Men har faktisk ikke prøvd å dra på byen edru enda, så det tror jeg er noe jeg vil teste ut! Jeg blir alltid så utrolig dårlig av alkohol, rett og slett fordi jeg ikke kan å drikke det eller tåler det så bra. Og med min angst for å kaste opp så har jeg fått nok de gangene det har skjedd 🙂

    4. Ingrid Kaggerud: Jeg har det sånn som deg, jeg får panikk om jeg tror jeg må kaste opp, så jeg vil ikke ta sjansen rett og slett, haha…

    5. å jeg er så enig med deg! Selv var jeg ute hver eneste helg en periode i vinter/vår så dabbet det av i sommer og så bestemte jeg meg ganske nylig for å la vær resten av 2017 med noen få unntak. Rett og slett fordi jeg også HATER dagen derpå og ikke klarer å se helt vitsen i det.. Men så fant jeg vel egentlig fint ut at så lenge jeg klarer å kose meg, så får det være greit med det. For så lenge jeg koser meg så blir ikke inntaket så mye at jeg bli dårlig dagen etter :)) Heldigvis! Også absolutt ikke hver helg, herregud så mye penger tapt i ingenting… man lærer så lenge man lever!

    6. Jannicke Elnæs: Ja, det viktigste er jo at man koser seg, både den dagen og helst dagen etter også, hehe 🙂 Og ja, det går myyyye penger!!

    7. ÅH, SÅ BRA SKREVET! Det sier virkelig jeg også.. Det virker som dem trenger applaus, over noe sånt. Men, forstår virkelig ikke hvorfor. Utrolig bra at du er ærlig om det med at du ikke drikker alkohol. Den følelsen dagen derpå er virkelig ikke god.. Hehe! 🙂

    8. Preach! Jeg er som regel ute hver helg selv, og selv om jeg synes det er godt med en helg på sofaen med smågodt, så betyr ikke det at det er noe jeg trenger å skryte av. Stå på ditt, du er flink!

    9. Ah! ENDELIG noen som er enig med meg! For min del trenger jeg overhodet ikke alkohol for å ha det gøy, men det mener mange jeg kjenner.. Dessverre! Jeg syns det er helt greit å ta seg en fest innimellom, men for min del trenger jeg ikke det. Jeg blir så ufattelig dårlig av det, at det er ikke verdt det :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg