WHEN YOU LOVE TRAVELING BUT YOUR BODY DOESN’T

La oss snakke litt om reising, dere. Jeg har alltid vært glad i å reise, og spesielt i år har jeg jo vært veldig bitt av reisebasillen. Jeg er veldig glad i å komme meg vekk fra denne byen av og til, oppleve nye steder og se nye ting. Men jeg vil gjerne snakke litt om baksiden ved reising, for jeg har innsett at selv om jeg er veldig glad i å reise steder, så er ikke kroppen min så glad i det. Kroppen min er liksom ikke noe glad i selve reisingen.

Mange av dere kan kanskje kjenne dere igjen i det å sove dårlig natten før dere skal reise et sted om dere skal reise ganske tidlig? Man vet man har et fly man skal nå, og det er jo faktisk ganske krise om man ikke rekker det, og tenk om alarmen plutselig ikke skulle gå, selv om den alltid går ellers. Det er iallefall tanker jeg ofte har om jeg skal reise tidlig. Jeg har også innsett at kroppen min ofte blir utrolig stresset når jeg har en reise foran meg, selv om jeg er vant til å reise og egentlig ikke føler det er noe stressende selv, men kroppen min gjør tydeligvis det. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

For eksempel natten før vi skulle reise hjem fra Spania tok det veldig lang tid før jeg sovnet, selv om jeg var veldig trøtt, og hele den dagen var jeg rett og slett skikkelig uvel og dårlig. Slike ting er jo ofte psykisk, men det er det som føles så rart for meg, for jeg er så vant til å reise at det er ikke noe stress for meg, men tydeligvis føler kroppen min at det er det. Jeg er ganske sikker på at det er reisingen som gjør det også, for dagen etter føler jeg meg fin igjen. Og da vi hadde vært på Gardermoen i åtte timer på onsdag og fant ut at flyet var en time forsinket, ble jeg mer dårlig igjen. 

Noen som har noen tips, med tanke på at det ikke er psykisk? Jeg pleier jo ikke å skjønne hvorfor kroppen min oppfører seg slik siden jeg egentlig føler meg så rolig, så jeg vet liksom ikke helt hva jeg kan gjøre med det. Men om noen av dere opplever lignende, fortell gjerne i kommentarfeltet! Det er ikke hver gang jeg reiser at det skjer heller. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

// Guys, let’s talk about traveling. I’ve always loved traveling, and especially this year I’ve done it a lot. I love getting away from this town every once in a while, experience new places and see new things. But I want to talk a little bit about the downside of traveling, because I’ve realised that even though I love traveling, my body doesn’t like it that much. My body just don’t like the traveling part. Many of you might know how it is when you’re traveling somewhere early in the morning, so you sleep so bad the night before? You know you have a flight to catch, and that it’s quite the crisis if you don’t make it, or what if your alarm doesn’t go off, even though it always does. At least that’s thoughts I have when I have to travel early in the morning. I’ve also realised that my body get so incredibly stressed when I have a travel in front of me, even though I’m used to traveling and don’t really find it stressful my self, but apparently my body does. 

For example the night before we were going home from Spain earlier this week, it took so long before I fell asleep, even though I was tired, and that whole day of traveling I was just feeling so bad. Those stuff are often more mental than physical, but that is what’s so weird for me, because I’m so used to traveling that I don’t feel that it’s stressful, but apparently my body feels like it is. I’m quite sure that it is the traveling that does it, because the day after I feel fine again. And when we were at Oslo Airport for eight hours on Wednesday and found out that the flight was an hour delayed, I got more sick again. Do any of you have any tips for me, considering it’s more physical than mental? I usually don’t understand why my body is behaving like this since I actually feel so calm, so I just don’t know what I can do about it. But if any of you have similar experiences, please tell me in the comments! It’s not every time I travel that it happens either. 

5 kommentarer
    1. så kjip følelse! Skjønner litt hva du mener, men kroppen min reagerer sånn absolutt hele ferien, ikke bare med reisingen :p kjempe kjipt og jeg har ikke funnet noe kur, det eneste jeg kan gjøre når jeg er i syden for eksempel da kjøper jeg alltid alcaseltzer (?) for å prøve å holde magen stabil oppi det hele, og det får man ikke kjøpt i norge heller så kjøper også alltid med meg hjem 😀

    2. Utrolig kjip følelse som jeg selv kjenner meg veldig godt igjen i.. det er så synd! Men, det jeg har pleid å gjøre er å presse meg kvelden før å være oppe – slik at jeg kan få sove til kvelden igjen. Ikke alltid det funker, men jeg prøver. Håper det blir bedre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg