HEALTH TALK

I går så jeg faktisk en dokumentar, noe jeg svært sjeldent gjør, for det er liksom ikke noe som har interessert meg. Det spørs hva dokumentaren handler om. Jeg så en dokumentar som heter What the Health på Netflix, da jeg hadde hørt så mye bra om denne og det er et tema som interesserer meg. Kort fortalt handler den om sammenhengen mellom kosthold og sykdom, og om alle pengene som står bak de store helseorganisasjonene i USA. 

Den var virkelig utrolig informativ og interessant, og jeg lærte utrolig mye nytt! I dokumentaren snakker de mye om hvor bra et plantebasert kosthold er, og det er virkelig ikke tvil om at det er det beste for kroppen. Selv har jeg jo kuttet ned en del på kjøtt det siste 1,5 året, og kylling har jeg kuttet helt ut, og det kommer jeg til å fortsette å gjøre. Grunnen til at jeg har gjort det tidligere er jo med tanke på dyrene og miljøet, men nå vet jeg hvor mye bedre det er for kroppen også. Jeg kommer nok ikke til å kutte helt ut kjøtt med det første, men jeg vil kutte ned enda mer enn jeg har gjort før. 

I fjor tok jeg ikke så godt vare på kroppen min, da jeg hadde en jobb som tæret på kroppen min, og jeg var så mye dårlig og hadde dårlig matlyst at jeg rett og slett bare måtte spise akkurat det jeg hadde lyst på, bare for å få i meg mat i det hele tatt. Det var ikke alltid noe spesielt bra mat, men det viktigste var at jeg fikk i meg noe. Naturligvis gikk det veldig utover kroppen min, og jeg er fortsatt påvirka av det. I år har det vært bedre, men jeg må fortsatt prøve å bli bedre, og jeg skal derfor gjøre mye research nå for å gi det beste for kroppen min. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg vil iallefall anbefale alle å se dokumentaren, uansett hvilket synspunkt du har på kosthold! Selv om du ikke er interessert i noe plantebasert kosthold, er det en utrolig informativ dokumentar med mye interessant og viktig informasjon om helse og sykdommer. Og noe som jeg ikke hadde trodd da jeg begynte å se dokumentaren er hvor engasjert kjæresten min ble, han så den med meg og er nå selv interessert i å kutte ned på kjøtt for å bli bedre i kroppen. Det hadde jeg aldri trodd om min kjøttetende biffelsker av en kjæreste, haha ♥ 

// I saw the documentary, What the Health, on Netflix last night. It was such an informative and interesting documentary about the connection between diet and disease, and all the money that is behind the health organisations in the US. They talk a lot about how a plant based diet is the best for the body, and it made me want to cut down even more on meat. Earlier I’ve mostly done it because of the animals and the environment, but now I know how much better it is for the body too. I won’t cut out meat entirely, but I want to cut down even more than I’ve done. Last year was a pretty tough year on my body with the job that I had, and my body wasn’t feeling good and I struggled with eating because I was feeling so sick, so I was only eating the food I really wanted, which wasn’t always that healthy. This year is all about taking care of me, so now I will do even more research on what I should eat. I will recommend you all to se the documentary, no matter what your views on diets are! Even though you’re not interested in a plant based diet, it’s still such a good documentary. Even my meatloving steak-eater of a boyfriend wants to cut down on meat now to feel better in his body, so that says a lot! 

10 kommentarer

Siste innlegg