WATCHING ALL MY MONEY DISAPPEAR LIKE

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vel, det ble en dyr synstest da. Selv har jeg aldri følt at det er noe galt med synet mitt, og jeg har alltid sett bra, men etter testen i dag fant vi ut at jeg har skjeve hornhinner! Jeg trenger altså avlastingsbriller, til når jeg sitter foran pc-en og tv’en. Med tanke på hvor mye jeg sitter foran skjermen gir jo det mening at jeg blir sliten i hodet, spesielt siden jeg tydeligvis har skjeve hornhinner. Så jeg fant noen briller jeg likte og som passet meg (selvfølgelig av de dyreste de hadde der), så om litt over en uke blir det briller på meg og! Det blir jo spennende, men jeg håper virkelig at det hjelper litt på hodepinen min iallefall, noe det mest sannsynlig gjør. Så selv om jeg har brukt mye mer penger enn forventet i dag, så er det verdt det om det hjelper på hodet mitt. Jeg skal selvfølgelig vise dere de når jeg får de, jeg syns faktisk de var veldig kule. Noen andre som bruker briller her? Hvor ofte? Vil gjerne høre deres erfaringer ♥

// That was one expensive vision test. ‘ve never felt that it’s something wrong with my vision, and I’ve always been able to see things clearly, but after the test today we found out that I have astigmatism! So I need glasses for when I’m in front of the computer or watching TV. It makes sense that my head gets tired considering how much I’m in front of the screen, especially since I apparently have astigmatism. So I found some glasses that I liked and looked good with my face shape (of course one of the more expensive ones), so in a little over a week I’ll start wearing glasses! It will be exciting, but I really hope that it will help my headaches a little bit at least, which it will probably do. So even though I’ve spent a lot more money than expected today, it’s worth it if my headaches will be better. I will of course show you the glasses when I get them, I actually think they were really cool. Anyone else wearing glasses here? How often? Would love to hear your experiences 

12 kommentarer
    1. Hege Kristin: Jeg gikk for briller siden jeg kun trenger det når jeg sitter foran skjermen, så jeg tenker det holder selv om det er litt dyrere, haha…

    2. Jeg har også det samme som deg og da flyr pengene fort.. er ikke mye som kan gjøres med, men jeg har heldigvis vært veldig heldig på rimelige briller jeg er fornøyde med 🙂

    3. Victoria Larsen: Så bra! Forhåpentligvis er dette en sum jeg ikke må betale særlig ofte hehe, disse brillene skal jeg ta godt vare på 😀

    4. Anette: Ja, det billigste akkurat nå hadde vel kanskje vært å bruke linser, men siden jeg bare trenger avlastning av og til er det letteste briller… Men så lenge det hjelper så er det verdt pengene, haha

    5. Jeg måtte begynne med briller i vinter en gang. Og det var litt av hvert som var galt med synet mitt. Klaget lenge på at jeg måtte myse for å se ting langt borte, og ikke minst hadde jeg en helt forferdelig hodepine hele tiden. Har også “uttørkede” øyner (finner ikke en annen beskrivelse) noe som gjør at jeg må blunke oftere og får tåkesyn. Dette må jeg bruke øyedråper for.. Også skjeler jeg tydeligvis innvendig, og da kan jeg aldri bruke linser heller. Så, nå skal jeg egentlig bruke briller på heltid. Men er ikke helt komfortabel med det, så da bruker jeg de når jeg kjører bil og når jeg leser. Skal bli flinkere fremover, siden jeg merker det veeldig på synet da jeg faktisk vet hvor bra jeg ser med briller på!! Så, bruk brillene du får! Jeg betalte vel til slutt rundt 6000kr. Helt sykt dyrt.

    6. Ingrid Elise: Såpass ja! Ja, det er vel en tilvenningssak, hvertfall når du egentlig må bruke det hele tiden. Men ja, det er jo en grunn til at du har brillene så det bør du absolutt bli flinkere til, så blir livet litt lettere også 😀 Du kler de sikkert veldig godt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg