PREP FOR TOMORROW

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En av mine absolutte favorittdager er i morgen, jeg elsker 17. mai! Hele dagen er bare så god stemning, og du møter på massevis av kjentfolk, spiser god mat, masse is, og så får jeg bære noe av det kjæreste jeg eier – bunaden min. Det er alltid litt å gjøre dagen før, så i dag har jeg ordnet ut litt av hvert til i morgen. Jeg fant ut jeg ikke har rød neglelakk lenger, naturligvis siden jeg ikke bruker det noe særlig. Det er liksom to anledninger i året, 17. mai og julaften. Så jeg dro og kjøpte det og ett par småting til, og i kveld dro jeg hjem til familien for å få hjelp av mamma til å stryke bunadskjorte. Så nå er det meste klart til morgendagen, jeg må bare krølle håret mitt og lage til noen lefseruller til frokosten i morgen. Jeg kommer nok med et innlegg i løpet av dagen i morgen, men jeg håper alle får en fantastisk nasjonaldag ♥ 

One of my absolute favorite days is tomorrow, our National Day! The whole day is just filled with good vibes, and you meet lots of familiar faces, eat good food, lots of ice cream, and I get to wear one of my most precious belongings – my national costume “bunad”. I always have some things to take care of the day before, so today I’ve been sorting out some stuff for tomorrow. I found out that I don’t have red nail polish anymore, naturally since I don’t use it that much. There are kind of only two occasions in the year for that (since I don’t wear much red other days), May 17th and Christmas. So I went out and bought that and a couple other small things, and this evening I went home to my family to get help from my mom to iron my shirt for the national costume. So now I’m almost ready for tomorrow, I just have to curl my hair and make some tortilla rolls for breakfast tomorrow. I’ll probably post something some time tomorrow, but I hope all Norwegians will have a great National Day, and of course that you others too will have a great day ♥

9 kommentarer

Siste innlegg