EIGHT THINGS I WANT TO DO IN MAY

¤ Spise masse is! Nå når vi har fått så fint vær vil jeg utnytte det med å spise masse is, det er jo så godt!
   Eat lots of ice cream! Now that it’s such a nice weather here I want to take advantage of it and it lots of ice cream, it’s so good!

¤ Nyte dagene! Jeg blir så motivert når det er så fint vær ute, og jeg tror det er viktig å iallefall utnytte dagene når det er fint, og så kan jeg heller kose meg mer inne når det blir dårlig vær igjen. For jeg vet de dagene kommer tilbake. 
   Enjoy the days! I get so motivated when it’s so nice outside, and I think it’s important to take advantage of the days when it’s so nice outside, and then I can relax inside when the weather gets bad again. Because I know those days are coming back.

¤ Se Ariana Grande live! Om én uke skal kjæresten og jeg se henne på konsert i Oslo, og det gleder jeg meg sånn til. Hun var helt rå da jeg så henne i New York, så jeg har høye forventninger til denne.
  See Ariana Grande live! In a week my boyfriend and I are going to her concert in Oslo, and I’m so excited. She was awesome when I saw her in New York, so I have big expectations to this one. 

¤ Reise! Det blir bare til Oslo i tre dager, men jeg liker den byen så godt og jeg gleder meg til noen fine dager borte med kjæresten min. Forhåpentligvis er været like fint da også!
  Travel! Only to Oslo for three days, but I like that city so much and I’m looking forward to some nice days over there with my boyfriend. Hopefully the weather will be just as nice then!

¤ Feire nasjonaldagen! Jeg elsker 17. mai og den gode stemningen i landet vårt den dagen (selv om det er jo som regel god stemning i landet vårt uansett), og det er så fint å feire dagen med venner og familie.
   Celebrate Norway’s National Day! 17th of May is the day, and I just love the good vibe in our country on that day (even though it’s usually a pretty good vibe anyways), and it’s so nice to celebrate the day with friends and family. 

¤ Bruke bunaden min! Jeg har en fin Sunnmørsbunad som jeg er så glad i, og jeg føler meg så fin når jeg har den på meg. Jeg får bruke den to ganger denne måneden, på 17. mai og i konfirmasjon tre dager senere. 
  Wear my National Costume! I think it’s so pretty and I love it so much, and I feel so pretty when I’m wearing it. I get to wear it two times this month, on May 17th and in a confirmation three days later. 

¤ Ta masse bilder! Nå når det er så fint vær og det er så mye som skjer denne måneden vil jeg ha med kameraet mitt på mye av det. Det er så fint å se tilbake på. 
  
Take lots of photos! Now that the weather is so nice and so much is happening this month, I want to take my camera with me for a lot of it. It’s so nice to look back on. 

¤ Feire bursdager! Det er så mange som har bursdag i mai, og bare denne uken er det tre nære som har. Kun én “offisiell feiring” da, men likevel. Jeg syns det er kjempekoselig når andre har bursdag, så snart skal jeg dra ut og ordne noen gaver. 
  
Celebrate birthdays! There are so many birthdays in May, and only this week three close ones have birthdays. Only one “official celebration”, but still. I think it’s so nice when it’s other peoples birthdays, so soon I’m going out to fix some presents. 


 

11 kommentarer

Siste innlegg