MY SKIN CARE ROUTINE

Det er først det siste året jeg virkelig har blitt opptatt av å ta vare på huden min (ja, jeg skulle begynt tidligere…), og det var etter jeg var på hudpleiekurs med L’Oréal at jeg først skjønte hvor viktig det er å ta vare på huden sin. Tidligere kunne jeg fjerne sminken min med sminkeservietter, og så stoppet jeg der. Det var kun hvis jeg orket at jeg vasket ansiktet mitt med en vaskeklut etterpå. Og for å si det sånn, det er ikke nok! Sminkefjernerservietter fjerner langt i fra alt, så det må nok mer til for å fjerne alt. Nå er jeg mye mer nøye og har kommet inn i en rutine, som jeg gjerne vil vise dere. 

– IN THE MORNING –


Jeg starter alltid dagen med Garnier Micellar Cleansing Water. Det er viktig å rense huden både morgen og kveld, og når jeg bruker denne våkner jeg litt mer også. Den er rett og slett oppfriskende for huden! Jeg bruker den sammen med bomullpads. Deretter smører jeg Bio-Oil i hele ansiktet. Denne fantastiske oljen kan jo brukes hvor enn på kroppen du måtte føle for, men jeg bruker den i ansiktet for å jevne ut hudtonen og fjerne arr fra kviser. Works like a charm! 

Jeg er litt mellom ansiktskremer nå, og har testet ut litt forskjellig. Akkurat nå bruker jeg Lancôme Hydra Zen, og den funker greit for huden min, men ikke fullt så mye som jeg vil den skal. Jeg har forsåvidt testet ut Kiehl’s sin ansiktskrem i noen dager nå da jeg hadde noen prøver på denne, så jeg kommer nok til å kjøpe den når jeg drar på tur. Jeg bruker også Kiehl’s Creamy Eye Treatment, for ekstra fukt rundt øynene, og for å forebygge til de eldre årene kommer!

– IN THE EVENING –


På kvelden er rutinen nesten akkurat den samme, med unntak av ansiktskremen. Da bruker jeg en nattkrem, for å gi ekstra fukt til huden. Den trenger det, og nattestid er det perfekte tidspunktet å gi huden det på. Da gjør jo du ikke annet enn å sove uansett, så hvorfor ikke pleie huden imens? Jeg bruker AquaDerma Age Defense Night Cream. Denne er så god for huden min, og det er så godt å våkne om morgenen og kjenne at huden har fått bra med fukt. Disse produktene bruker jeg etter jeg har brukt Simple sine sminkefjernerservietter. Jeg liker å bruke servietter til å fjerne mascara, og går raskt over ansiktet også før jeg bruker produktene ovenfor. 

– ONCE IN A WHILE –


Enkelte dager vil jeg gi huden litt ekstra pleie, og da kjører jeg gjerne på med skrubb og/eller en ansiktsmaske. I tillegg til ansiktsmaskene fra Sephora (les innlegg her) liker jeg godt de ovenfor. L’Oréal Pure Clay Purify Mask, JorgObé Scrub Mask, og JorgObé peel off mask. Det varierer hvilke jeg bruker, alt etter hva jeg føler huden min trenger, rett og slett. 

I tillegg til disse produktene bruker jeg av og til to produkter til, som jeg skrev et innlegg om her. Husk at dette er en rutine som funker fint for min hud, men den funker ikke nødvendigvis like bra for din hud. Folk har ulike hudtyper, og det er viktig å bruke produkter for sin hudtype. Jeg er jo ikke noen ekspert heller, men nå merker jeg hvor bra huden min har det i forhold til før. 

♦ Bruker dere noen av de samme produktene?

20 kommentarer

Siste innlegg