TING JEG SAVNER MED NEW YORK

Selv om jeg fant ut at jeg heller ville bo i Norge enn å fortsette i New York, er det selvfølgelig ting jeg savner med den byen. Det er jo en helt fantastisk by og en av mine desiderte favorittbyer, og jeg tenker ofte på ting jeg savner derfra. 

◊ Mulighetene. Det er SÅ mye man kan gjøre i den byen, mulighetene er endeløse! Det er jo ikke en liten by akkurat, så jeg kunne opplevd nye ting hver dag og aldri gått tom for nye ting å gjøre. 

◊ Å se Chrysler building på vei til skolen. Det er et helt nydelig bygg altså. 

◊ Alle spisestedene! Chipotle, Shake Shack, TAO, Le Pain Quotidien, osv… Det er så mye nydelig og digg mat der borte, og det skjedde litt for ofte at jeg dro innom Chipotle og kjøpte en burrito etter skolen. Yum! 

◊ Billig mat! Jeg handlet så mye billig og sunt av dagligvarer der borte, og kunne med glede fylle opp kjøleskapet skikkelig hver eneste uke, uten at det svidde i lommeboka, som det gjerne gjør her i Norge. 

◊ Shoppingen! Hvordan kan man ikke savne shoppingen i New York? Der var det alt av klesbutikker, og det var aldri noe jeg ikke fant altså. Det var ikke bare-bare å skulle holde seg unna.

◊ Alt som plutselig dukket opp! Jeg kunne gå ut fra skolen en dag og det sto en gruppe og danset ved New York Public Library, eller plutselig på subwayen kunne det komme noen og turne rundt eller synge. Ikke alt var så bra kanskje, men jeg så MYE kult!

◊ Central Park. En helt fantastisk park, som jeg aldri fikk nok av. Den er jo gigantisk, så jeg fikk sett langt i fra hele. Jeg var alltid så fascinert over det at jeg kunne gå inn i denne parken, og jeg fant stillhet. Stillhet i en ellers så bråkete by, det var deilig. 

Gleder meg til den gangen jeg skal tilbake til denne byen! Og jeg har selvfølgelig planer om å lage en reiseguide om denne byen en gang, jeg begynte jo å kjenne den ganske godt etterhvert, så jeg vil gjerne dele noen tips med dere. 

♦ Har du vært i New York før?

10 kommentarer

Siste innlegg