JEG ER FEMINIST

I anledning kvinnedagen følte jeg nesten at jeg måtte skrive litt angående mitt ståsted, og hvordan jeg ser på feminisme. Det er et ord jeg føler har blitt veldig negativt ladet hos mange de siste årene, fordi noen kanskje har dratt bruken av ordet litt vel langt. 

For ja, jeg er feminist. Det betyr ikke at jeg ikke barberer meg under armene, at jeg hater menn, eller at jeg ikke bruker tamponger fordi det er naturlig å blø. Jeg er feminist fordi jeg mener at menn og kvinner skal være likestilte. Jeg mener at kvinner og menn som har samme stilling i et yrke skal få lik lønn, og at kvinner og menn skal ha like rettigheter. For hvorfor skal det være ting menn har lov til å gjøre, som kvinner ikke har lov til å gjøre? Og omvendt! Det finnes mange idiotiske menn der ute, det er jeg enig i. På samme måte som at det finnes mange idiotiske kvinner der ute. 

Det er sikkert tusenvis av sånne innlegg der ute i dag, men det er en viktig sak. Det var egentlig ikke et sånt innlegg jeg skulle legge ut nå, men jeg satt og tenkte på dette hele turen hjem fra jobb i kveld, så jeg kunne ikke la være. 

Gratulerer med dagen, alle flotte kvinner der ute!

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg