10 KG STYRKEØKNING PÅ SEKS UKER!

Jeg har jo nevnt for dere at jeg går på et knebøy program som heter Hatch Squat. Nå har jeg fullført seks uker av programmet, med en to ukers pause på midten der pga. beinhinnebetennelsen, så det er åtte uker siden jeg startet på det. Dette er altså et 12 ukers program, for å øke styrken din i back squat og front squat. Hele programmet er satt opp for deg, hvor mye du skal ta, antall sett og repetisjoner. Du må bare vite hvor mye du max klarer å ta, og så regne ut hvor mye du må ta i hvert sett. Der står altså hvor mange prosent du skal ta av maxen din. 

Forrige søndag testet jeg ny max, ettersom kjæresten visste at jeg kom til å øke veldig mye, så nå, etter seks uker, starter jeg på nytt på programmet og går utifra den nye maxen. Og vet dere hva, i back squat økte jeg med hele 10 kg!! Jeg hadde et håp om at jeg i det minste kom til å øke med fem kg, så det var veldig gøy at jeg klarte å øke så mye. Jeg syns generelt det er vanskelig å skulle presse meg selv til det ytterste, og dette programmet hjelper meg med det. Det er helt supert å slippe å tenke selv på hvor mye jeg skal ta, og hvor mange sett og repetisjoner jeg skal ta. 

For dere som er interessert i å bli sterkere i knebøy vil jeg virkelig anbefale dere å prøve, MEN vær sikker på at teknikken din er riktig. Er du usikker på det, spør noen som jobber på treningssenteret. Det er jo en grunn til at de er der! Programmet finner du ved å google Hatch Squat Program, og det er gratis, så det er jo helt supert. 

8 kommentarer

Siste innlegg