DERFOR SLUTTET JEG Å BLOGGE

Jeg opprettet denne bloggen på en juli-dag i 2009. Det var vel andre eller tredje bloggen jeg laget, og denne gangen tenkte jeg at jeg skulle gå skikkelig inn for det. Ser jeg tilbake på det nå så var jo det ikke grei blogging før ett par år senere kanskje. Men jeg blogget. Masse. Det ble en stor del av livet mitt, og mens vennene mine opprettet blogger for så å slette de igjen opptil flere ganger, sto min. Jeg fortsatte. Bloggen har vært med meg gjennom så mye av livet mitt, gjennom store forandringer, fra starten av tenåra. Bloggen har vært med på konfirmasjonen min, slutten av ungdomsskolen, starten av videregående, min første jobb, tøffe perioder, min andre jobb, russetid, slutten av videregående, og flytting til New York, blant annet. 

Jeg var så forberedt og motivert på at bloggen min skulle nå nye høyder da jeg flyttet til New York. Jeg kom til å ha masse bloggmateriale, fra en av verdens kuleste byer! Og så kom jeg dit, og jeg blogga jo mye første tiden. Det skjedde så mye, det var så mye nytt, så mye å utforske. Tilbakemeldingene var jo at folk elsket å lese om hva jeg holdt på med der borte, og at det var så spennende. Etter hvert fadet det ut med bloggen, jeg var opptatt med skole og andre ting, og fant ikke alltid tid til å blogge. New York ble på mange punkter ganske normalt for meg, så jeg tenkte ikke over å ta så mange bilder. Da ble det vanskeligere å blogge også når jeg først skulle gjøre det. 

Spesielt det første halvåret av 2015 var det veldig lite blogging, og lite motivasjon. Jeg ble mer og mer vant til å ikke blogge. Og så flytta jeg hjem. Jeg fikk vel på en måte kultursjokk. På den måten at jeg ikke ante hva i alle dager jeg kunne blogge om når jeg hadde flytta fra New York til lille, kjedelige Ålesund. Det ble bare helt feil. Motivasjonen var borte, og da var det ikke noe poeng lenger. Så startet jeg som butikksjef i 100% stilling (og vel så det), og da gikk det hvertfall ikke. Jeg hadde verken motivasjon eller overskudd til noe blogging. Da var det slutt. 

Jeg er SÅ glad nå for at jeg har startet å blogge igjen. Det var viktig for meg at hvis jeg skulle begynne på igjen skulle det gjøres skikkelig, og det føler jeg at det er nå. Jeg stortrives med å blogge, og sånn det ser ut nå kan jeg ikke se for meg å slutte med det første. 

♦ Hvis du blogger – hvor lenge har du holdt på?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg