Å GÅ UT AV KOMFORTSONEN

Har du noen gang tenkt over hvor ofte du går ut av komfortsonen? Er du en av de som har lett for å gjøre det, eller er du en av de som kan grue deg i lang tid og tenke mye på det på forhånd? Jeg har vel blitt en liten blanding tror jeg. Her om dagen tenkte jeg over hvor sinnsykt mye jeg har gått ut av komfortsonen min de siste årene. Da jeg flyttet til New York, da jeg jobbet på Fashion Week, da jeg takket ja til å bli butikksjef, og listen fortsetter. For å være helt ærlig tror jeg nesten ikke det gikk én dag som butikksjef der jeg ikke gjorde noe utenfor komfortsonen min. Selvom det var ubehagelig, vokste jeg jo utrolig mye på grunn av det. Spesielt det siste året har det vært enda mer ukomfortabelt å gå utenfor komfortsonen, men jeg har gjort det uansett, selv om jeg har følt meg kvalm og ukomfortabel. Det kan jo ha litt med stresset jeg har hatt over meg også. 

Poenget mitt er egentlig at det er så sinnsykt viktig å gjøre det, selvom det er ukomfortabelt. For de aller fleste gangene jeg har gått ut av komfortsonen min har det ført til noe bra. Oppnåelse. Og det er så viktig, uansett hvor ekkelt det er, å prøve. Se hva det fører til. For hva er vel livet uten å gå utenfor komfortsonen? Jeg skal gjøre det så mye dette året her også, men det skal være mest for min egen del. Jeg vil vokse enda mer, jeg vil oppleve. Det er jo nå jeg har sjansen, så hvorfor ikke? 

Så dere, lov meg at dere skal gjøre det samme? Gå mer ut av komfortsonen enn du har gjort, se hvor det tar deg. Ikke tenk så mye, bare gjør det. 

7 kommentarer

Siste innlegg