BANANA BREAD BLISS BALLS

I går prøvde jeg å lage noe jeg aldri har laget før, nemlig bliss balls, eller energy balls som det også kalles! Jeg har faktisk aldri smakt det før, og det er nok fordi de fleste oppskriftene jeg har sett har vært med sjokolade (kakao), og det er jo ikke jeg så veldig glad i. Men i går kom jeg over en oppskrift på Kayla Itsines sin nettside som jeg bare måtte prøve, nemlig med smaken av bananbrød! Jeg syns de ble veldig vellykka, eneste er at jeg skulle nok laget deigen enda litt fastere. Men veldig god på smaken, så da må jeg nesten bare dele oppskriften med dere:

Til 8-10 baller trenger du:
♥ 75 g valnøtter
♥ 1 spiseskje finmalte mandler (nesten som mandelmel, men litt grovere)
♥ 3 dadler, uten stein
♥ 1 spiseskje valgfri nøttesmør (jeg brukte mandelsmør)
♥ 1/2 teskje vaniljeekstrakt
♥ 1 moden banan
♥ Kokosflak til å rulle de i

Dette gjør du: 

  1. Gjør klart et fat med bakepapir på
  2. Legg valnøttene i en food processor og kjør til det blir smuler. De kan også bare kuttes for hånd, jeg gjorde det og det gikk veldig fort siden det er ganske myke nøtter.
  3. Legg i de finmalte mandlene, dadlene, mandelsmøret, vaniljeekstrakten og bananen, sammen med nøttene, i food processoren og kjør til alt er godt blandet. Blandingen skal være litt klissete. 
  4. Hvis blandingen er for våt legg til enda en spiseskje med finmalte mandler. Er den for tørr legg til 1-2 spiseskjeer med vann. 
  5. Bruk våte hender og ta én toppet spiseskje av blandingen og rull det til en ball.
  6. Plasser ballene på fatet og sett det i kjøleskapet i 30 minutter. 
  7. Rull de i kokosen før de serveres. Oppbevares i en lufttett matboks i opptil én uke.

De er veldig mektige og helt supre om du er litt småsulten eller trenger litt energi. Nyt ♥

♦ Har dere prøvd bliss balls før? Kanskje noen har noen andre gode oppskrifter å dele? 
 

8 kommentarer

Siste innlegg