MY WORKOUT ROUTINE

Trening har vært en stor del av livet mitt lenge nå, selv om det i fjor ikke gikk helt etter planen ettersom jeg var mye dårlig (les 2016-innlegget her om du ikke forstår). De siste månedene har jeg trent på et splitter nytt treningssenter, som i seg selv har vært veldig motiverende, og nå føler jeg at jeg er inne i en god rutine med trening. Jeg kommer nok til å skrive om trening av og til her siden det som sagt er en stor del av livet mitt og er noe som interesserer meg, og da er jo det naturlig at jeg vil skrive om det. 

Jeg har et mål om å trene seks dager i uken, men jeg lytter til kroppen min. For eksempel denne uken ble det kun tre økter fordi jeg på starten av uken ikke var i form (forkjølelse). Og det er helt greit, det er sånn som skjer. Det viktigste er det å komme seg på trening igjen når kroppen er bedre igjen, fordi jeg vet hvor vanskelig det kan være å komme seg tilbake når man har hatt et lite opphold.

Processed with VSCO with se3 preset

Dette året vil jeg bli sterkere. Virkelig mye sterkere. I begynnelsen av januar startet jeg på et 12- ukers knebøyprogram kalt “Hatch Squat”, og det programmet presser meg til mitt ytterste, og på bare noen få uker merker jeg stor forskjell, så jeg er veldig spent på hvor mye jeg tar på slutten av programmet. Dette programmet har to økter i uken, og sammen med den tar jeg rygghev for å styrke korsryggen. Ellers har jeg dager hvor jeg trener bryst/triceps, rygg/biceps, eller rygg/skuldre. Mage tar jeg litt her og der, haha. Kondisjonstrening må også til, så jeg trener av og til geriljaintervaller etter brystøktene, og av og til løper jeg 4 x 4 intervaller. Denne må jeg få til oftere, men jeg sliter sååå mye med å motivere meg til den, hehe. 

Processed with VSCO with a6 preset

Nå skal det sies at grunnen til at jeg var forkjøla i begynnelsen av uka kan ha vært fordi jeg begynte litt hardt ut med denne treninga, det lureste er jo å jobbe seg oppover med antall økter i uka osv, hehe. Men sånt har jeg ikke tid til altså, jeg vil jo trene mye! Neida, men har man ikke trent på veldig lenge så er det iallefall lurt å jobbe seg oppover. Det viktigste er jo å bevege seg mye, enten man trener på treningssenter, trener noe hjemme, jogger ute, går på en idrett eller går turer. Alt hjelper! Trening er noe man skal gjøre for sin egen del, og da er det greit å finne en type trening som du liker selv. 

Processed with VSCO with se3 preset

Nå har jeg også skaffet meg en device som hjelper meg å tracke all aktivitet, men den tror jeg må få sitt eget innlegg, for nå ble dette innlegget litt lenger enn planlagt, oops. 
 

– Trener dere noe?
 

8 kommentarer

Siste innlegg