ET VANSKELIG VALG

New York tid: 23:02.

Hei dere! Veldig rart å skrive nå, for dette er min siste kveld her. Det er jo noe jeg ikke helt har fortalt enda, og det er et valg jeg tok for en god stund siden. Nemlig at jeg ikke kommer til å fortsette å studere her borte til høsten. Jeg kommer ikke til å gå veldig inn på det, fordi da hadde jeg nok skrevet veldig mye, men grunnen til at jeg kaller det et vanskelig valg er ikke fordi jeg var veldig usikker på om jeg skulle fortsette eller ikke, men fordi det var jo ikke planen min i det hele tatt. Jeg hadde ikke tenkt på noe annet enn å bo her og ta en bachelorgrad i Fashion Marketing & Management, noe annet var jo ikke aktuelt? Men dette halvåret har jeg tenkt veldig mye. Jeg begynte å helle mer og mer mot det at jeg ikke vil bo her i tre år, og etter hvert begynte jeg å tenke enda mer på det, og til slutt måtte jeg bare selv innse at dette er ikke noe jeg vil fortsette med.


Det er jo ingen hemmelighet at jeg dette året har slitt veldig mye med hjemlengsel, og savnet etter kjæreste, familie og venner. Jeg vet det kan være lett for mange å tenke at dette må jo være grunnen til at jeg slutter, men det må jeg bare påpeke at det er det ikke. Det er jo klart det hjelper jo på hvorfor jeg vil slutte, men jeg vet at jeg hadde klart å komme meg gjennom hjemlengsel og savn i tre år, hadde jeg trivdes godt nok her borte. New York er en fantastisk by, og virkelig en som alltid kommer til å være en av mine favorittbyer. Bare ikke å bo i. Jeg, personlig, syns at ni måneder her borte har vært mer enn nok, og det er ikke en by jeg kunne tenkt meg å bo i over lengre tid, som feks tre år, som måtte vært tilfellet om jeg skulle fortsatt på studiene her borte. Dette året har jeg virkelig innsett hvor fantastisk Norge er og hvor mye jeg elsker det landet, og jeg har funnet ut at det er der jeg vil være. New York ble for mye for min del, men jeg vet jo det er mange norske som stortrives i denne byen, så dette er jo veldig individuelt.


Noe som også måtte tas i betraktning da jeg tok valget om at jeg ville flytte hjem, var hva jeg skulle gjøre videre. Jeg er ikke i tvil om at det er i motebransjen jeg vil være, men dessverre har ikke Norge mange studier rundt dette, og de få som eksisterer koster veldig mye. Noe jeg først og fremst var veldig sikker på, er at nå vil jeg ha et friår. Etter 14 år med skole trenger jeg en pause. Så dette året vil jeg jobbe mye og få spart opp penger, og også tenke på hva jeg virkelig vil gjøre.

Så, i morgen flytter jeg hjem. Ni måneder i New York er over. FOR et år det har vært, og det har virkelig vært fantastisk, og definitivt et år jeg ikke ville vært foruten. Og forresten, til dere som vurderer å studere utenlands, om det så bare er for en liten periode eller om det er flere måneder: GJØR DET! Dere vinner så mye på det, og det blir en opplevelse for livet, virkelig.

Takk for meg, New York. Jeg kommer tilbake en dag ♥

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg